احتمال ارتباط بین سه مظنون دستگیر شده در آلمان با عاملان حملات پاریس

وزیر کشور آلمان از احتمال ارتباط بین سه مظنون عضویت در گروه تروریستی داعش دستگیر شده در آلمان با عاملان حملات تروریستی پاریس خبر داده و شرایط تهدید در کشورش را همچنان بالا دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان روز سه شنبه در برلین اعلام کرد که سه مظنون داعشی که در ایالت اشلسویگ-هولشتاین آلمان دستگیر شدند احتمالا ارتباطاتی با عاملان حملات تروریستی پاریس داشته اند.

به گزارش تسنیم، به گفته وی شواهد حاکی از آن است که مظنونین دستگیر شده در آلمان از همان سازمان قاچاق انسانی به آلمان آمده اند که عاملان حملات پاریس به این کشور آمده بودند. اسناد سفر آن ها هم از همان منابعی تهیه شده که اسناد عاملان ترور پاریس از آنجا بوده است.

وزیر کشور آلمان در بخش دیگری از سخنانش شرایط خطر در آلمان را همچنان بالا ارزیابی کرد.

بر اساس اعلان دادستانی کل فدرال آلمان سه مظنون به عضویت در گروه داعش روز سه شنبه در جریان یک عملیات گسترده جستجوی پلیس در اقامتگاه های پناهندگان دستگیر شدند. این سه سوری که در سنین بین 17 تا 26 سال قرار دارند مظنون به این هستند که به سفارش داعش در نوامبر سال 2015 به آلمان آمده اند.

یک مظنون 17 ساله دستگیر شده در آلمان احتمالا یک سال پیش در سوریه به داعش پیوسته و آنجا آموزش ها برای استفاده از سلاح و مواد منفجره را فراگرفته است. این مظنون 17 ساله همراه با دو متهم دستگیر شده دیگر در اکتبر 2015 به سفارش داعش به اروپا سفر کردند. گذرنامه در اختیار این سه مظنون داعشی قرار گرفته و مقدار زیادی پول به ارز آمریکا و همچنین تلفن موبایل در اختیارشان قرار داده شد.

بر اساس تحقیقات انجام شده دستگیر شدگان اواسط ماه نوامبر 2015 از طریق ترکیه و یونان به آلمان آمدند. دادستانی کل فدرال آلمان اعلام کرده است که با توجه به تحقیقات انجام شده تا به حال شواهدی مبنی بر دریافت دستورات یا سفارشات مشخص از طرف داعش به این افراد کشف نشده است.

دمایزیر دستگیری این سه مظنون داعش در آلمان را نتیجه تحقیقات طولانی مدت و تلاش بسیاری از نیروهای امنیتی دانست.

وزیر کشور آلمان با تاکید بر اینکه بارها و بارها مدارکی وجود داشته مبنی بر اینکه در بین پناهندگان تروریست های بالقوه ای وجود داشتند در عین حال در این باره هشدار داد که پناهندگان را تحت مظنون ترور عمومی قرار دهیم. اخیرا حدود 60 مورد تحقیقات در این زمینه وجود داشته است.

300300

کد خبر: 677545

وب گردی

وب گردی