مخالفت وزیر امور خارجه آلمان با روند ادغام اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که اتحادیه اروپا فاقد انسجام لازم برای برداشتن گامهای جدید به سوی ادغام است و علیه اقدامات برای برهم زدن ساختار کنونی این اتحادیه هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که اتحادیه اروپا فاقد انسجام لازم برای برداشتن گامهای جدید به سوی ادغام است و علیه اقدامات برای برهم زدن ساختار کنونی این اتحادیه هشدار داد.

به گزارش مهر، اشتاین مایر پس از دیدار با همتای دانمارکی خود گفت که اقدامات برای اِعمال تغییرات در معاهدات جاری اتحادیه اروپا به مذاکرات طولانی و پیچیده ای منجر خواهد شد که بی نتیجه خواهد بود.

وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت: «پس از رأی انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و با توجه به اظهارات سایر اعضای این اتحادیه، ما فاقد اقتدار لازم برای برداشتن گام بزرگ بعدی به سوی ادغام هستیم».

وی همچنین گفت که اعضای اتحادیه اروپا باید در عوض بر روی حوزه های مهم و منشاء نگرانی- همچون مهاجرت، نرخ بالای بیکاری جوانان و امنیت- که اتحادیه اروپا در گذشته از حصول توافق بر سر آنها ناکام مانده بود، تمرکز نمایند.

300300

کد خبر: 677553

وب گردی

وب گردی