کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، وضعیت حقوق بشر در بحرین را نگران کننده خواند و از دولت این کشور خواست توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازپایگاه خبری مرات البحرین، «زید بن رعد الحسین» روز سه شنبه گفت: در طول دهه های گذشته بارها ثابت شده که وقتی دولت به جای حمایت، صدای ملت خود را خفه می کند، نتایج فجیعی به بار خواهد آمد.
به گزارش ایرنا، وی در مراسم افتتاحیه سی و سومین نشست شورای حقوق بشر، نگرانی شدید خود را نسبت به سلب تابعیت افراد بدون داشتن هیچ گونه پشتوانه قانونی، اعلام کرد.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از دولت بحرین خواست ضمن همکاری بیشتر با دفتر کمیسر عالی و شورای حقوق بشر، توصیه های این شورا را عملی کند.
رژیم آل خلیفه اخیرا در اقدامی بر خلاف قوانین انسانی، تابعیت شیخ عیسی احمد قاسم رهبر شیعیان بحرین را لغو کرد.
سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم در 31 خرداد ماه سال جاری که مغایر ابتدایی ترین مبانی حقوق بشر در قوانین بین الملل است، باعث افزایش تنش و اعتراضات مردمی در بحرین شده و تظاهرات کنندگان با اجتماع مقابل منزل شیخ عیسی قاسم٬ لغو این حکم را خواستار هستند. ضمن اینکه این اقدام دولت بحرین، اعتراض مردم در کشورهای دیگر و نهادهای حقوق بشری بین المللی و منطقه ای را نیز در پی داشته است.
شیخ علی سلمان رهبر جمعیت الوفاق بحرین نیز در ژوئیه 2015 به اتهام تحریک مردم برای انجام اعمال خشونت آمیز به چهار سال زندان محکوم شد، حکمی که انتقاد شدید گروه های حقوق بشر را در پی داشت.
دادگاه بحرین در ماه های اخیر این حکم را به 9 سال افزایش داد.
معترضان بحرینی خواستار انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور هستند. به رغم سرکوب های صورت گرفته در قیام مردمی سال ٬2011 این کشور هر از گاهی شاهد درگیری میان پلیس و معترضان است.
300300

کد خبر: 677554

وب گردی

وب گردی