برگزاری اولین  دوره پیشرفته نقش وکلا ملی در حل و فصل اختلافات بین المللی

اولین دوره پیشرفته نقش وکلا ملی در حل و فصل اختلافات بین المللی با حضور 30 تن از وکلا و  حقوق دانان کشورمان در محل کاخ صلح (ICJ(دیوان بین المللی دادگستری  در شهر لاهه هلند پایتخت حقوقی جهان برگزار شد .

به گزارش ایسکانیوز اولین سخنرانی با موضوع تکنیک های مؤثر مذاکرات قراردادی و پیش نویس قراردادهای تجاری بین المللی توسط جناب آقای دکتر علی ماروسی ریاست شورای مدیران مرکز حقوقی و داوری لاهه با بحث هایی مانند روانشناسی مذاکرات قراردادی و روش ها واصول موفقیت آمیز مذاکرات قراردادی ارائه شد و حاضران سؤالات خود را مطرح کردند .
در ابتدای جلسه ، آقای پورمند معاون محترم امور بین الملل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه به نمایندگی از سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در لاهه جناب آقای دکتر جهان گیری به شرکت کنندگان این دوره خیر مقدم گفتند و از برگزاری این دوره تشکر کردند.
در پایان جلسه نیز دکتر علیرضا مظلوم رهنی وکیل پایه یک دادگستری و عضو اسکودا و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از اسکودا مراتب سپاس و قدردانی خود را از وزارت محترم امور خارجه ، سفارت و سفر محترم جمهوری اسلامی ایران در لاهه جناب آقای دکتر جهانگیری و همچنین جناب آقای دکتر علی ماروسی بخاطر تلاش و همکاری بسیار خوب و صمیمانه در برگزاری دوره اعلام ، و ضمن یاد آوری حادثه دلخراش منا و شهادت مهاجران ایرانی ، بر لزوم پیگیری حقوق از دست رفته شهدا و خانواده های آنان و همچنین لزوم همفکری و مساعدت حقوق دانان ایرانی مقیم لاهه جهت ارئه راه حلی مناسب جهت احقاق حقوق قربانیان حادثه منا تاکید کرد .

دومین سخنرانی دوره پیشرفته نقش وکلا ملی در حل و فصل اختلافات بین المللی با موضوع ، نظم حقوق بین الملل صلاحیت دولت ها در محل کاخ صلح ( دیوان بین المللی دادگستری ) شهر لاهه با حضور 30 تن از وکلا و حقوق دانان کشورمان برگزار شد.
دکتر اریک کوپر ، استاد دانشگاه لیدن هلند ، به عنوان قدیمی ترین دانشگاه خصوصاً در رشته حقوق مباحث مرتبط با موضوع را مانندحاکمیت دولت ها ، مصونیت و استثنائات آن ارائه و حاضران نیز سؤالات خود را مطرح و پاسخ لازم نیز ارائه شد.
گفتنی است دوره پیشرفته نقش وکلا ملی در حل و فصل اختلافات بین المللی از تاریخ 21 لغایت 31 شهریور 95 در شهرهای لاهه ، بروکسل و پاریس با همکاری مرکز حقوقی و داوری لاهه ، دانشگاه لیدن و اتحادیه سراسری کانون وکلا دادگستری ایران ( اسکودا ) در حال برگزاری است .

105105

کد خبر: 677563

وب گردی

وب گردی