امیرعبداللهیان: آمریکا هیچ قدم مثبتی برای نجات مردم منطقه و سوریه از چنگال ترویست ها برنداشته و نمی دارد

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل با انتقاد از اظهارات اخیر جان کری درمورد انتقال آخرین بازماندگان منافقین از عراق به اروپا گفت: مروری بر رفتار و گفتار دولتمردان آمریکا به روشنی اثبات می کند که این کشور هیچ قدم مثبتی برای نجات مردم منطقه و سوریه از چنگال تروریست ها بر نداشته و نمی دارد اما با افتخار از تامین امنیت منافقین تروریسم سخن می گوید.

به گزارش ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: کاخ سفید از یک سو با تلاش برای برقراری آتش بس در حلب بدنبال نجات تروریست های تحت محاصره ارتش سوریه است و از سوی دیگر از تامین امنیت منافقین تروریسم سخن می گوید.
وی یادآور شد: مردم فوعه و کفریا در سوریه طی ماه های اخیر در محاصره کامل تروریست ها و بحران جدی انسانی شامل قطع کامل برق و کمیود شدید آب آشامیدنی ، دارو و غذا بسر می برند اما آمریکا هیچ توجهی به این فاجعه انسانی و جنایت علیه بشریت ندارد و بدتر آن که سازمان ملل نیز با ملاحظه رفتار واشنگتن، توان تحرک رابرای کمک به رفع محاصره فوعه و کفریا ندارد.
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل همچنین گفت: در شرایطی که امنیت جانی و نوامیس مردم مسلمان این دو شهر در سوریه و همچنین مردم عراق مورد بی اعتنایی کامل آمریکا است، جان کری با افتخار از تامین امنیت منافقین تروریسم سخن می گوید.
به گزارش ایرنا، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا انتقال آخرین بازمانده های منافقین از عراق به اروپا را یک «دستاورد مهم دیپلماتیک برای آمریکا» عنوان کرد.
وی تاکید کرد واشنگتن نقشی محوری در این زمینه داشت، این کار «ابتکار» ما برای تأمین امنیت منافقین را تکمیل کرد.

201/201

کد خبر: 677566

وب گردی

وب گردی