ایران در صادرات نفت به اسپانیا از ونزوئلا پیشی گرفت

یک روزنامه اسپانیایی اعلام کرد به دلیل چالش‎های اقتصادی و سیاسی در ونزوئلا، اسپانیا تصمیم گرفته است که نفت ایران را جایگزین نفت این کشور آمریکای جنوبی کند.

به گزارش ایسکانیوز از روزنامه ال موندو، بحران اقتصادی که گریبان‎گیر ونزوئلا شده در حال آسیب زدن به نقش این کشور به عنوان یکی از قدرت‎های نفتی در سطح جهانی است.

با این که ونزوئلا بیشترین ذخایر اثبات شده نفت در تمام جهان را در اختیار دارد، دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور، نتوانسته کاهش تولید داخلی را مهار کند و این کشور در ٩ سال اخیر متحمل کاهش پی‎در‎پی استخراج نفت شده است.

در چنین شرایطی، ونزوئلا به خاطر کمبود منابع خود، در حال از دست دادن مشتریانی است که مصرف کنندگان بزرگ نفتی خارجی او هستند.

یکی از این کشورها، اسپانیا است که در هفت ماه نخست سال جاری با کاهش ٦٣,١ درصد از خرید نفت خود، آن را به ٦٩٧ هزار تن رساند.

بازگشت ایران به بازار پس از پایان تحریم، ضربه محکمی برای دیگر صادرکنندگان نفت به اسپانیا نفت بوده است. شرکت‎های نفتی اسپانیایی همچون رپسول یا سپسا نیز با توجه به کیفیت بالا و دسترسی آسان به نفت صادراتی ایران به دلیل نزدیکی این بازار به پالایشگاه های خود، امضای قرارداد با جمهوری اسلامی را آغاز کرده‎اند.

تنها در ماه‎های ژانویه و ژوئیه ، یک میلیون و صد هزار تن نفت ایرانی که دو برابر نفت ونزوئلا است، وارد اسپانیا شد.

607/602

کد خبر: 677609

وب گردی

وب گردی