استقبال عربستان از برقراری آتش بس در سوریه

عربستان سعودی یکی از حامیان اصلی تروریست‌های سوری، از برقراری آتش بس در سوریه استقبال و ابراز امیدواری کرد که این توافق منجر به از سرگیری مذاکرات صلح شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، در حالی که آتش بس 10 روزه در سوریه که بین آمریکا و روسیه حاصل شده، از صبح دوشنبه رسما اجرا شده، عربستان سعودی که یکی از حامیان اصلی تروریست‌های سوری است که با دولت بشار اسد در حال جنگ هستند، از این آتش بس استقبال کرده است.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی به نقل از یک مقام وزارت خارجه اعلام کرد: ریاض روند اجرای آتش بس در سوریه را به دقت زیر نظر دارد. عربستان سعودی از توافقنامه آتش بس استقبال می کند، توافقی که موجب کاهش آلام و رنج های مردم سوریه خواهد شد.

این مقام آگاه سعودی افزود: این مساله اهمیت زیادی دارد که رژیم بشار اسد و متحدانش به این توافقنامه آتش بس پایبند باشند و این توافقنامه منجر به از سرگیری روند سیاسی در سوریه مطابق با بیانیه کنفرانس ژنو یک شود.

بیانیه ژنو یک که در سال 2012 میلادی آماده شده، سندی است که نقشه راه برقراری صلح در سوریه را مشخص کرده است. این سند خواستار تشکیل یک دولت موقت در سوریه شده است. عربستان بارها خواستار برکناری بشار اسد از قدرت با مذاکره یا زور شده است.

303300

کد خبر: 677635

وب گردی

وب گردی