دیناروند:هدف اول صنعت داروسازی تسخیر بازار منطقه است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حوزه صادرات صنعت دارو پیشرفت زیادی داشتیم اما باید این را به 5 برابر برسانیم تا بتوانیم به تراز مثبت این حوزه دست یابیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در همایش دومین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته گفت: به تاریخچه داروسازی ایران که نگاه بیندازیم از تاسیس دارالفنون تا امروز دانشگاه علوم پزشکی تهران متوجه تاریخچه طولانی آموزش داروسازی در ایران می‌‌شویم. اولین داروخانه‌های مدرن با قدمت 120 سال و اولین کارخانه داروسازی با قدمت 80 ساله و پایه‌های اولیه صنعت داروسازی با قدمت صد ساله در ایران را داریم.

او گفت: وضعیت امروز ما نیز مطلوب است. هم اکنون تمام خطوط دارویی را صاحب هستیم و هیچ بخشی از داروسازی نیست که خط تولید آن را نداشته باشیم. 160 شرکت تولیدی داریم که از امکانات تولیدی داخل به عنوان زیرساخت استفاده می‌کنیم.

دیناروند افزود: سهم صنعت داروسازی ایران هر ساله در داخل و بازار صادرات ایران در حال توسعه است.

او گفت: صنعت داروسازی نه فقط داروهای اساسی بلکه داروهای بیماران خاص، بیوتکنولوژی و همه داروهایی که به صنعت‌های بزرگ داروسازی اختصاص دارد را تولید می‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اعتقاد دارم این صنعت از مرزهای ایران فراتر خواهد رفت زیرا از نظر علمی جایگاه خوبی داریم و 50 درصد دانشمندان یک درصد علوم پزشکی ایران در حوزه داروسازی هستند و این نشان از جایگاه علمی ما دارد که امید داریم این ظرفیت علمی به حوزه داروسازی و تولید وارد شود.

او با تاکید بر این مطلب که هدف اول صنعت داروسازی ما تسخیر بازار منطقه است گفت: پیشرفت زیادی در حوزه صادرات داشتیم اما باید این را به 5 برابر برسانیم تا بتوانیم به تراز مثبت دست پیدا کنیم.

دیناروند گفت: اطمینان دارم راه آینده صنعت داروسازی حضور در بازار بین‌الملل است و رشد این صنعت باعث اطمینان بیشتر مردم و جامعه پزشکی می‌شود و تا زمانی که این اعتماد به داروی ایرانی به ایده‌آل نرسد ما همچنان چالش خواهیم داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: برای مبارزه با قاچاق باید تولید داروهای معتبر در صنعت داخلی را داشته باشیم و امیدوارکننده است که استقبال برای سرمایه‌گذاری در صنعت داروسازی ایران بعد از پسابرجام به شدت افزایش یافته است.

20106

کد خبر: 677674

وب گردی

وب گردی