مرگ دو هزار نفر در نقاط حادثه خیز جاده ها/ 1500 نقطه بحرانی در جاده ها داریم

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا گفت: تصادفات جاده‌ای تنها در نقاط حادثه‌خیز سالانه حدود 2400 میلیارد تومان خسارات مالی به کشور وارد و دو هزار نفر نیز در این مناطق کشته می شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، سرهنگ محمد حسین حمیدی در این باره گفت: برابر آخرین جمع‌بندی‌های پلیس‌راه حدود 3400 محل حادثه‌خیز در جاده‌های برون‌شهری وجود دارد که علی‌رغم کاهش آنها طی سال‌های گذشته وضعیت 1500 محل از این تعداد بحرانی است و حجم زیادی از تصادفات فوتی و جرحی در آنها رخ می‌دهد.

او با تاکید بر این که بررسی‌های پلیس‌راه نشان می‌دهد حدود 30 درصد تصادفات جاده‌ای در محل‌های حادثه‌خیز رخ می‌دهد، تاکید کرد: برابر آمارها سالانه حدود 2000 نفر تنها در این محل‌ها کشته می‌شوند.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا تاکید کرد: این حوادث در نقاطی رخ می‌دهد که آدرس آنها کاملا مشخص و علایم و تابلوهای آشکارساز نیز در آنها نصب شده است.

او با اشاره به مطالعات انجام شده از سوی مرکز مطالعات پلیس راهور ناجا گفت: بر این اساس خسارت مستقیم مالی هر مرگ تصادفات یک میلیارد و 200 میلیون تومان است که با احتساب 2000 مرگ در محل‌های حادثه‌خیز باید گفت سالانه حدود 2400 میلیارد تومان به طور مستقیم محل‌های حادثه‌خیز فقط از بابت مرگ و میر به اقتصاد کشور خسارت وارد می‌کنند که این آمار جدا از سایر خسارات جانبی، زخمی‌ها و ایجاد مشکلات اجتماعی برای افراد است.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا با تاکید بر این که با اعتبارات فعلی امکان اصلاح محل‌های حادثه‌خیز وجود ندارد گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که اگرچه آمار تلفات تصادف‌های جاده ای کاهش یافته است اما آمار تلفات همچنان بالاست و نیروی انتظامی و دستگاههای مسئول باید تلاش کنند، این آمار به‌‎طور مستمر کاهش یابد، قطعا باید همه دستگاه‌های مسوول به خصوص مراجع قانونگذار اعتبارات ویژه‌ای را برای اصلاح سریع محل‌های حادثه‌خیز اختصاص دهند تا بتوانیم به فوریت از حداقل 2000 مرگ تصادفات در سال جلوگیری کنیم.

20106

کد خبر: 677710

وب گردی

وب گردی