سیف: با همکاری قوه قضاییه ،موسسات مالی غیر مجاز مهار شده اند

با آغاز دور جدید مقابله با فعالیت موسسات غیرمجاز در بازار پولی کشور، بانک مرکزی از مردم خواست فریب اینگونه موسسات را نخورند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبِنا) نوشت ،سال هاست موسساتی در بازار پولی کشور تشکیل و فعالیت کرده اند که نحوه ایجاد و فعالیت آنها نه تنها بر مبنای قوانین و چارچوب های بانکی کشور نبوده،‌ بلکه باعث ایجاد اختلال و هزینه نیز در شده اند.

اینگونه موسسات زیرزمینی و فاقد مجوز اقدام به جذب سپرده ها و منابع مالی مردم کرده اند، سرمایه های مردم را جمع آوری کرده و نرخ های سود سپرده ها و تسهیلات را با نظر خودشان تعیین کرده اند،‌ شعبه راه اندازی و با شبکه بانکی کشور در بازار پول به رقابت پرداختند.

طی سال های گذشته تلاش ها و اقدامات خوبی در زمینه مقابله با موسسات غیرقانونی و فاقد مجوز فعال در بازار پولی کشور صورت گرفته و بانک مرکزی از طریق همکاری قوه قضائیه و پلیس با برخی از این موسسات برخورد کرده است.

مقامات بانک مرکزی مرتبا درباره سپرده گذاری مردم در اینگونه موسسات هشدار داده و از مردم خواسته اند تا منابع خود را در اینگونه موسسات سپرده گذاری نکنند چون در صورت بروز هرگونه مشکل و یا از بین رفتن سرمایه های آنها، بانک مرکزی و دولت امکان حمایت از آنها را نخواهند داشت.

ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی درباره مبارزه با موسسات غیرمجاز بانکی گفت: موسسات اعتباری غیرمجاز با همکاری قوه قضائیه و نیروی انتظامی مهار شده و غائله رو به اتمام است.

حال در دور جدید مقابله با موسسات غیرمجاز و فاقد مجوز در بازار پولی کشور، بانک مرکزی تلاش می کند تا نحوه جدیدی از اطلاع رسانی به مردم را انجام دهد. بانک مرکزی از مردم خواسته تا برای اطمینان از مجاز بودن فعالیت موسسه ای که می خواهند در آن سپرده گذاری کنند از پرتال این بانک اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند و فریب موسسات غیرمجاز مالی را نخورند.

602/602

کد خبر: 677731

وب گردی

وب گردی