نگاه ویژه وزارت بهداشت به دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت پرستار/ سیدحسن هاشمی: باری از روی دوش دولت بردارید

هفته گذشته دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایسکانیوز، تاکنون خبرهای زیادی مبنی بر کمبود پرستار در بیمارستان های سراسر کشور منتشر شده است. این کمبود ها تا جایی رسید که در برخی از مناطق کشور برخی از پرستاران و یا حتی پزشکان مجیور به کار 24 ساعته می شوند. در همین راستا وزارت بهداشت و درمان مجلس قدم های مثبت و قابل توجهی را برای حل این مشکل برداشت که یکی ازاین اقدامات امضای قرار داد همکاری بین وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی بود که چندی پیش با حضور دکتر سید حسن هاشمی وزیر یهداشت و دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

در همین زمینه حیدرعلی عبادی - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به کمبود پرستار در کشور و فشارهای ناشی از این کمبودها بر پرستاران گفت: نبود زیر ساخت های کافی برای آموزش پرستار دلیل اصلی این مشکل است.اما می توانیم با توجه به زمانبر بودن آموزش پرستار و نیاز جدی کشور به نیروی آموزش دیده در بیمارستان های تازه تاسیس یا بیمارستان هایی که ظرفیت آنها افزایش یافته است و حتی استفاده از مراکز آموزش عالی غیر دولتی معتبر، این وضعبت را بهبود بخشیم .

او آموزش پرستار در بخش دولتی را ضعیف ارزیابی کرد و افزود: طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره واگذاری بخش عمده آموزش پرستار به بخش خصوصی، نیاز به کار گیری از ظرفیت این نهاد های غیر دولتی روز به روز بیشتر احساس می شود.

در همین راستا چندی پیش محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اعلام استخدام 11 هزار نفر در گروه پرستاری، این میزان را با توجه به کمبود 120 هزار نفری بخش پرستاری در کشور ناکافی دانست.

چند روز پیش سید حسن هاشمی،‌ وزیر بهداشت در مراسم تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت سطح آموزش پرستاری را در دانشگاه آزاد اسلامی مطلوب عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، با رعایت استانداردهای بین المللی آموزشی، می تواند در حوزه آموزش پرستار کمک و باری را از شانه دولت بر دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از ابزار آکادمیک و تربیت نیروی کارآزموده، تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت مبنی بر افزایش ظرفیت تربیت پرستار، تنظیم کرد که این سند توسط وزیر بهداشت و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد.

ناگفته نماند در متن این تفاهم نامه افزایش حداقل 10 درصدی ظرفیت تربیت پرستار در برخی از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی مجاز اعلام است.

20103

کد خبر: 677735

وب گردی

وب گردی