معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بر پایبندی همه ارکان دانشگاه به قانون تاکید کرد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: همه ارکان دانشگاه از جمله مدیران و تشکل های  دانشجویی باید پایبند به رعایت قوانین باشند و  قانون را بر سلیقه های شخصی خود ترجیح دهند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سید ضیا هاشمی در همایش نمایندگان وزیر علوم در هیئت های نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاهها گفت: مبنای عمل هیئت های نظارت باید قانون باشد و در همین راستا تنها کسانی اجازه شرکت در برنامه ها را ندارند که طبق قانون از ورود به دانشگاه منع شده باشند.

او افزود: بر اساس قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ، همه تشکل های اسلامی دانشگاهها باید در اجرای برنامه های دانشگاه با مدیریت دانشگاه هماهنگ باشند و پس از کسب مجوزهای قانونی برنامه خودرا اجرا کنند.

دکتر هاشمی گفت: رویکرد دولت یازدهم استقبال از نقد و مطرح شدن دیدگاههای مختلف است ولی اینکه افرادی در چارچوب نقد سخنان توهین آمیز نسبت به رئیس جمهور یا روسای سایر قوا بر زبان بیاورند، قابل قبول نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: مدیریت دانشگاهها باید زمینه گفتگوی بین تشکل های مختلف درون دانشگاه را فراهم کنند تا مفاهمه و درک متقابل افزایش یافته و فضای دانشگاه تلطیف شود.

او گفت: قانون محدویتی را برای تعداد تشکل های دانشجویی در یک دانشگاه تعیین نکرده است ولی بر اساس قانون، ایجاد هر تشکل منوط به عضویت حداقل سه درصد دانشجویان دانشگاه در آن تشکل است.

20103

کد خبر: 677757

وب گردی

وب گردی