چگونه می توان معیوب یا سالم بودن گلکسی نوت 7 را تشخیص داد ؟

    سامسونگ سامانه‌ای را برای بررسی معیوب یا سالم بودن گلکسی نوت 7 راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از زومیت، در پی نقص فنی به وجود آمده در باتری فبلت گران‌قیمت سامسونگ که منجر به آتش گرفتن بیش از ۷۰ مورد از این گوشی هوشمند شده است، این شرکت کره‌ای به سختی در حال کار است تا تمامی دستگاه‌های گلکسی نوت‌ 7 عرضه شده را جایگزین کند. با زومیت همراه باشید.

سامسونگ مدتی پیش سامانه‌ای را در هنگ‌کنگ و چین راه‌اندازی کرده بود که به کاربران اجازه می‌داد تا از طریق وارد کردن کد IMEI گوشی هوشمندشان، از معیوب یا سالم بودن آن آگاهی پیدا کنند، اما حالا این شرکت سامانه‌ی یاد شده را در دسترس تمامی خریداران گلکسی نوت 7 قرار داده است.

شما می‌توانید از طریق این لینک و با وارد کردن کد IMEI گوشی گلکسی نوت 7 خود، از این موضوع مطلع شوید که آیا دستگاه شما نیز در لیست دستگاه‌های معیوب قرار دارد یا خیر. با توجه به این نکته که باتری تمام گوشی‌های گلکسی نوت 7 به فروش رفته در خارج از بازار چین، معیوب هستند، به نظر می‌رسد، بررسی کد IMEI، راهکاری است که سامسونگ برای آگاه‌سازی رسمی کاربران از لزوم تعویض سریع دستگاهشان، در دستور کار خود قرا داده است.

لازم به ذکر است که غول کره‌ای دنیای فناوری اخیرا شایعه‌ی مبنی بر غیرفعال‌سازی دستگاه‌های معیوب را تکذیب کرده است، بنابراین با به اشتراک گذاشتن خبر مربوط به راه‌اندازی وب‌سایت یاد شده، از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری کنید و چنانچه مشخص شد که گلکسی نوت 7 شما نیز جزو موارد معیوب است، حتما آن را خاموش کنید.

شما می‌توانید کد IMEI فبلت خودتان را از طریق این لینک بررسی کنید.

بروزرسانی

به نظر می‌رسد که سامسونگ احتمالا وب‌سایت بررسی کد IMEI را به صورت آزمایشی راه‌اندازی کرده بود، چرا که این وب‌سایت اکنون از دسترس خارج شده است و کاربر به صفحه‌ی پشتیبانی سامسونگ هدایت می‌شود. به گفته‌ی تعدادی از کاربرانی که موفق به تست این وب‌سایت شده‌اند، عملکرد آن چندان دقیق نبوده است. البته با توجه به آنکه تمام گوشی‌های نوت 7 که خارج از چین به فروش رفته، معیوب بوده و باید جایگزین شوند، از کار افتادن وب‌سایت بررسی IMEI اهمیت چندانی نخواهد داشت.

20103

کد خبر: 677769

وب گردی

وب گردی