روز آگاهی جهانی لنفوم در سال 2016/حقایقی درباره سرطان سیستم لنفاوی

در هر سال در روز 15 سپتامبر روز جهانی آگاهی از لنفوم برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مدیکال دیلی،در هر سال یک روز به بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد لنفوم اختصاص داده می شود که تاثیر این سرطان بر سلول های مبارزه کننده با عفونت های سیستم ایمنی بدن نه نام لنفوسیت تاثیر می گذارد. به صورت کلی دو نوع لنفوم وجود دارد لنفوم هوچکین و لنفوم غیر هوچکین.

در حال حاضر سلول های آسیب دیده از لنفوم در غدد لنفاوی، طحال، تیموس، مغز استخوان و سایر قسمت های بدن هستند. این نوع سرطان معمولا قابل درمان است.

این در حالی است که آمار از موسسه ملی سرطان ایالات متحده تخمین می زند که نزدیک به 20 مورد لنفوم غیر هوچکین برای هر 100،000 نفر در جمعیت آمریکا وجود دارد، لنفوم هوچکین با حدود سه مورد برای هر 100،000 نفر نسبتا نادر است.سرطان لنفوم 3 تا 4 درصد از تمام سرطان ها را تشکیل می دهد.
درمان بیماران مبتلا به سرطان لنفوم از طریق شیمی درمانی، پرتو درمانی، درمان هدفمند، جراحی، پلاسما و انتظار هوشیارانه صورت

می گیرد.لنفوم و لوسمی بخشی از گروه گسترده تری از تومورها شامل بافت خون ساز و لنفوئید هستند.
در ایالات متحده میزان بقای پنج ساله برای همه زیر گروه های لنفوم هوچکین 85 درصد است، در حالی که برای لنفوم غیر هوچکین 69 درصد است. همچنین رایج ترین نوع لنفوم تهاجمی که تا کنون منتشر شده است لنفوم سلول B است.

ترجمه: نیوشا یعقوبی

20106

کد خبر: 677778

وب گردی

وب گردی