ثبت اختراع نان دیابتی توسط کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از ثبت اختراع کارکنان این دانشگاه در اداره‌ی ثبت اختراعات جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، امیرحسین الهامی‌راد با اشاره به اختراع نوعی نان توسط دو نفر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار گفت: این نان در پیشگیری و درمان بیماری دیابت نقش بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه در تولید نان دیابتی، علاوه بر آرد گندم، از مواد مؤثره گیاهی بومی که با تکنولوژی فناوری نانو استخراج شده، استفاده شده است، افزود: این اختراع از نظر طبقه‌بندی بین‌المللی در گروه G06C و درکلاس Q فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA )قرار می‌گیرد.
معاون پژوهش و فناوری واحد سبزوار با تشریح چگونگی تأثیر نان دیابتی بر میزان قند خون انسان گفت: پس از مصرف این نان، سلول‌های بتای پانکراس شروع به تولید هورمون انسولین کرده و قند خون، خصوصاً در بیماران دیابتی کاهش چشمگیری می‌یابد.
الهامی‌راد افزود: این اختراع توسط آقایان مهندس نویدرضا برهانی و مهندس محمد سلامی‌نیا؛ دو تن از مسئولان آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار که تاکنون 17 مقاله‌ی علمی-پژوهشی ارائه‌ کرده‌اند به شماره ثبت اختراع 89114 به‌ثبت رسیده‌است.

20101

کد خبر: 677788

وب گردی

وب گردی