برگزاری شورای آموزشی واحد یادگار امام(ره) شهرری

با حضور رئیس، معاونین، روسای دانشکده ها و مدیران گروه های آموزشی نشست شورای آموزشی واحد در سالن اجتماعات خوارزمی واحد یادگار امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای جلسه دکتر سیدفرج الله موسوی رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه توجه به تاکیدات و بیانات اخیر دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اینکه تکریم دانشجویان و خدمتگزاری به آنان در راس امور دانشگاه و از سیاست‌های اصلی و اساسی است که باید مدنظر همه کارکنان و شاغلان دانشگاه در همه سطوح باشد گفت: تکریم و توجه به حل مشکلات دانشجویان مطابق قوانین و مقررات از مهمترین اولویت کاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری است و تمامی رفتارها با دانشجویان بایستی توأم با احترام، عطوفت و مهربانی باشد و به توقعات و خواسته های قانونی آنان نیز توجه شود .

دکتر موسوی در ادامه با توجه به اقدامات اساسی انجام گرفته در زمینه افزایش کیفیت آموزشی به جذب اعضای هیات علمی در واحد اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر با یاری خداوند متعال و پیگیری های حوزه آموزش توانسته ایم ضمن جذب تعداد60نفر هیات علمی در رشته های مختلف مجوز تعداد80رشته جدید برای ادامه تحصیل دانشجویان مشتاق تحصیل را از سازمان مرکزی اخذ کنیم.

این مقام دانشگاهی گفت: بایستی تعداد رشته ها را در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در تمامی گرایش ها و بالخص در رشته های تخصصی و پرطرفدار افزایش دهیم و رشته هایی را مصوب کنیم که متناسب با نیاز های روز جامعه ما باشند.

رئیس واحد یادگار در ادامه بر لزوم افزایش سطح کیفیت آموزشی و هرم هیات علمی واحد تاکید کرد و افزود: ارتقای سطح کیفی آموزش از دغدغه های اصلی بنده است که در این راستا کمیته نظارت و ارزیابی با هدف کنترل کیفی آموزشی شکل گرفته است و این کمیته با شناسایی نقاط ضعف وقوت گروه های مختلف آموزشی نسبت به افزایش سطح کیفی آموزشی واحد اقدام می کند.

این مقام دانشگاهی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه و نقش اساسی اعضای هیات علمی در ارتقاء و کیفیت بخشی دانشگاه ها گفت: انتظار می رود حوزه آموزشی با برنامه ریزی مدون و بر حسب نیاز رشته ها سعی درجذب و استخدام هیات علمی نمایند، چرا که خروجی های آموزش و پرورش سرمایه های اصلی این مرز و بوم هستند و لازم است تا حد امکان به جای استفاده از اساتید مدعو از هیات علمی تمام وقت استفاده شود.

وی تدریس دروس توسط اساتید متخصص و متعهد در واحد را بسیار مهم ارزیابی کرد و اذعان کرد : لازم است برای ارتقاء سطح کیفی آموزش از وجود اساتید متخصصی جهت دروس ارائه شده استفاده شود.

وی همچنین گفت: در ارائه دروس به اساتید حق التدریس دریافت صلاحیت عمومی آنان در عرصه علمی و فرهنگی در کنار دریافت کد تدریس مورد توجه قرار گیرد و توجه به این مسئله بسیار مهم خواهد بود.

دکتر موسوی در پایان با این اینکه تمامی مجموعه واحد دانشگاهی یادگار امام خمینی (ره) بایستی با معنویتی خاص به فعالیت بپردازند افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک و حساس این واحد و هم جواری آن با حرم مطهر و نورانی امام راحل و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) این واحد بایستی از نظر علمی صبغه و رنگی قوی تر نسبت به سایر واحد های دانشگاهی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص لزوم انتقال دانشکده های علوم انسانی و معلمان به مجتمع یادگار امام(ره) گفت: برای انجام این مهم تمامی اقدامات پیش بینی و انجام گرفته است و با ساخت دانشکده علوم انسانی و ساختمان60 کلاسه آموزشی دانشکده های شیخ صدوق و صفائیه در آینده به مجتمع انتقال داده خواهد شد.

در این جلسه همچنین معاونین، روئسای دانشکده ها و مدیران گروههای آموزشی واحد به بیان نظرات خود پرداختند.

20101

کد خبر: 677794

وب گردی

وب گردی