کشتی فرنگی نوجوانان ایران پس از 20 سال قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران قهرمان زودهنگام رقابت های جهانی در گرجستان شد و پس از 20 سال عنوان قهرمانی را تکرار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، روز دوم رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان از صبح امروز (چهارشنبه) در شهر تفلیس گرجستان درحال برگزاری است که تاکنون امید آرامی در وزن 42 کیلوگرم صاحب مدال طلا شده است و دیگر کشتی گیران کشورمان در دیدار رده بندی قرار دارند.
تیم ایران با احتساب امتیازات کسب شده در سایر اوزان قهرمان زودهنگام این رقابت ها شد و ایران پس از 20 سال قهرمان جهان شد. تیم نوجوانان ایران پیش از این درسال 1996 و در تهران به عنوان قهرمانی رسیده بود.

همچنین این اولین قهرمانی جهان در خارج از خانه برای تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان به حساب می آید.

نتایج نمایندگان کشورمان در پایان مسابقات مقدماتی به شرح زیر است:

در وزن 42 کیلوگرم امید آرامی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل اختیار بوتیروف از ازبکستان با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 9 بر صفر مقابل آدم بوراک اوزن از ترکیه به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار ولادیسلاو کوزکوف از اوکراین را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و به مدال طلا رسید.

در وزن 46 کیلوگرم محمد محرابی نیکلاس اوهلن از سوئد را با نتیجه 5 بر 2 شکست داد وی در دور دوم نیز مقابل آشوت مخیتاریان از ارمنستان با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل اسکندراف از آذربایجان با نتیجه 9 بر صفر شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل رامی دلگادو از مکزیک 9 بر صفر شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 69 کیلوگرم محمدرضا رستمی در دور نخست مقابل اولو غنی زاده از آذربایجان با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی، رستمی در گروه بازنده ها ابتدا تموربک جورابویف از ازبکستان را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد و سپس لوان گوگووا از گرجستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد تا در دیدار رده بندی به مصاف یاسین دوغوکان توران از ترکیه برود.

در وزن 76 کیلوگرم حسین فروزنده در دور نخست با قرعه استراحت روبرو بود، وی در دور دوم مقابل ساجان ساجان از هند با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید فروزنده در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الکساندر کوماروف از روسیه با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، فروزنده به گروه بازنده ها رفت و با نتیجه 4 بر 2 و ضربه فنی واهه پوقوسیان از ارمنستان را شکست داد تا در دیدار رده بندی به مصاف علی هلیل هونج از ترکیه برود.

در وزن 85 کیلوگرم حسن فروزنده در دور اول با نتیجه 6 بر صفر مقابل لیاس پاگکالیدیس از یونان به پیروزی رسید وی در دور دوم نیز فیلیپ رادیف از بلغارستان را با نتیجه 5 بر یک شکست داد وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ژانتاس نورگالی از قزاقستان با نتیجه 6 بر صفر پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل الکس زوکه از مجارستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با ایهار یاراشویچ از بلاروس کشتی می گیرد.

در روز نخست این مسابقات نیز تیم ایران صاحب یک مدال طلا و دو مدال نقره شده بود.

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران 20 سال پیش و در جریان رقابت‌های قهرمانی جهان در سال 1996 که در تهران برگزار شد برای اولین و آخرین بار قهرمان جهان شده بود.

602/602

کد خبر: 677803

وب گردی

وب گردی