رحمانی فضلی مطرح کرد:  امنیت خوب بستر ساز تحقق سیاست های اقتصادی

وزیر کشور گفت: با تلاش های استاندار کرمان یک همدلی خوبی در استان بوجود آمده که سایه آن همه احساس مسئولیت می کنند و در کرمان کمترین تنش سیاسی را شاهد هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، رحمانی فضلی در نشست تبیین طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج با حضور استاندار کرمان و مسئولان استانی گفت: امروز برای من یک روز بسایر خوب بود چرا که نتیجه تلاش مسئولان استان و دولت را در چهره قلعه گنج احساس کردم.
وی افزود: ما خیلی به مردم مدیون هستیم و باید برای مردم کار بی منت و مخلصانه انجام دهیم چرا که صاحبان اصلی انقلاب همین مردم هستند.
وی بیان داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم، وظیفه داریم که برای آنها کار انجام دهیم.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان خوب به قلعه گنج ورود کرد، گفت: این طرح یک مقدمه برای انجام یک کار مهم در کشور است.
وی تصریح کرد: ما تنوانستیم نظامات را تغییر دهیم ، نظام برنامه ریزی ما از قبل بوده و نظامی نیست که توجهش به مناطق باشد و باید بدانیم این نظام متمرکزی که داریم قطعا پاسخگو نیست وچنان نظام برنامه ریزی در هیچ جای دنیا نمی توان مشاهده کرد.
وی اضافه کرد: به این موضوع در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز اشاره شده است.
وزیر کشور با اشاره به اینکه این کاری که در قلعه گنج انجام شده یک الگویی است که مسیر را مشخص می کند، افزود: الان فرصت گرانبهایی در دست ماست که بتوانیم فرمایش رهبر انقلاب را واقعا خوب اجرا کنیم و کارها را با نهایت اعلی به نتیجه برسانیم.
وی گفت: اگر بتوانیم قلعه گنج را به عنوان یک الگو با محوریت منابع انسانی بومی اجرا کنیم، موفق خواهیم شد.
رحمانی فضلی شاخص ترین مورد را مشارکت مردم قلعه گنج در امر سرمایه گذاری و پس انداز در صندوق های روستایی دانست و افزود:مردمی که از لحاظ شرایط اقتصادی محروم هستند ولی همان اندک سرمایه خود را پس انداز کرند که الگوی خوبی است.
وی با اشاره به منابع داخلی زیاد کشور، بیان داشت: متاسفانه ما نتوانستیم تجهیز منابع کنیم.
وی بیان داشت: روش اجرای صندوق های توسعه روستایی روشی است که ما می توانیم از منابع خرد، منابع بزرگی ایجاد نماییم.
وزیر کشور با اشاره به اینکه بانک ها واقعا باید با این روش کار کنند و برای خود بانک هم خوب است، افزود: اگر این منابع مدیریت شود و نتایج آن وارد تولید شود، منابع بیشتری برای بانکها ایجاد می شود.
وی با اشاره بحث کارآفرینی در قلعه گنج، گفت: بانوانی که تا دیروز اطلاعی از بافندگی نداشتند، امروز در خانه های خود قال می بافند و خوبی این طرح این است که بر توانمند سازی و مشارکت مردم استوار شده است.
وی ادامه داد: آثار اجتماعی این مسائل خیلی مهم است واین دفترچه های پس اندازی که به مردم داده می شود، هویت بخش است و اعتماد به نفس ایجاد می کند.
وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یک ضرورت قطعی است. ما راهی جز اقتصاد مقاومتی نداریم، چرا که در سی و هفت سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه راه ها را تجربه کردیم و هیچ کدام نجات بخش نبود.
وزیر کشور با اشاره به اینکه ما در دولت به اقتصاد مقاومتی پایبند هستیم، افزود: در این مسیر محور اول مردم هستند، محور دوم عدالت و محور سوم دانش بنیان بودن اقتصاد مقاومتی است.
وی عنوان کد: اگر دانش بنیان حرکت نکنیم، هر فعالیتی که داشته باشیم با شکست روبرو می شود.
وی حرکت در لبه دانش را باعث ایجاد زنجیره ارزش افزوده دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بر زنجیره ارزش افزوده تاکید بسیار فرموده اند.
رحمانی فضلی با تاکبد بر اینکه امروز بحث درون زایی و تکیه بر ظرفیت های داخلی از اهمیت بالایی برخورداراست، خطاب به مسئولان کرمانی گفت: شما در معرض یک آزمون بزرگی قرار دارید و بایستی پروژه های استانی با دقت پیگیری نمایید و در این راستا بهره وری مد نظر باشد و اثر بخشی خوبی هم داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه امروز همه دستگاه ها باید پاسخگو باشند، بیان کرد: باید موضوع گفتمان سازی را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.
وزیر کشور خاطر نشان کرد: امروز کارها در مسیر واقع می شوند و باید دقت کنیم که این کار مثل مسکن مهر نشود، گرچه مسکن مهر هم با یک نیت خوب شروع شد اما در اجرا اهداف اولیه را محقق نکرد.
وی تاکید کرد: در اقتصاد مقاومتی هیچ چیزی نباید مسیر را منحرف کند، و ما در دولت نیز پیگیری می کنیم که از مسیر خارج نشویم.
وی همچنین با اشاره به تلاش های استاندار کرمان ، گفت: یک همدلی خوبی در استان بوجود آمده که سایه آن همه احساس مسئولیت می کنند و در کرمان کمترین تنش سیاسی را شاهد هستیم، چرا که همه مسئولان مشغول امورات توسعه استان هستند.
رحمانی فضلی افزود: در این استان اتفاقات زیادی افتاده است وباید این فضا را قدر دانست.
وی گفت : در تاریخ ثبت می شود که ایران در یک مقطعی اقتصاد مقاومتی را به دست مسئولان و مردم شروع کرد و این موضوع یک افتخار در دنیا خواهد بود.
وی افزود: امروز بیش از 60 درصد از اقدامات وزارت کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از کسانی که در حوزه امنیت تلاش می کنند ، تصریح کرد: محور همه این اتفاقات خوب، یک امنیت خوب است.
وی گفت: اگر ایران تضعیف بشود و روزنه شکاف در هر حوزه ای ایجاد شود، دشمنان ما را دچار چنان سختی می کنند تا اقتصاد مقاومتی را فراموش کنیم و باید بدانیم امروز محور امنیت پایدار ما مردم هستند.
در پایان یک دست لباس محلی از طرف مردم قلعه گنج توسط استاندار کرمان به وزیر کشور اهدا و همچنین از سنگ نوشته اقتصاد مقاومتی قلعه گنج توسط وزیر کشور رونمایی شد.

201/201

کد خبر: 677845

وب گردی

وب گردی