عمار الحکیم: تعیین شرکت کنندگان در عملیات موصل حق دولت عراق است

رئیس ائتلاف ملی عراق در دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا تعیین طرف های شرکت کننده در عملیات آزادسازی موصل را حق دولت عراق برشمرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه سومریه، «عمار الحکیم» رئیس ائتلاف ملی عراق تاکید کرد که دولت این کشور حق دارد طرف های شرکت کننده در عملیات آزادسازی موصل را تعیین نماید.

به گزارش مهر، دفتر عمار الحکیم طی بیانیه ای اعلام کرد که رئیس ائتلاف ملی عراق روز چهارشنبه با «آنتونی بلینکن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و دو طرف در خصوص اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و منطقه گفتگو کردند. بنا بر این بیانیه بحث و بررسی پیرامون مرحله بعد از داعش و آزادسازی موصل از دیگر محورهای این دیدار بوده است.

عمار الحکیم در این دیدار همچنین بر ضرورت اتحاد ملی در عراق و موافقت دولت با شرکت یا شرکت نکردن طرف های عراقی در عملیات آزادسازی موصل تاکید کرد. وی همچنین تصریح کرد که دولت عراق برای مبارزه با فساد به ساماندهی و بازنگری نیاز دارد.

بنا بر بیانیه دفتر عمار الحکیم در این دیدار موضوعات منطقه از جمله بحران بحرین و اهمیت حل و فصل بحران سوریه و یمن نیز مورد تبادل نظر قرار گرفت.

لازم به ذکر است که «بلینکن» پیش از این با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق نیز دیدار و در زمینه آزادسازی شهر موصل از سیطره داعش، موضوع تروریسم و افزایش حمایت از عراق در این زمینه گفتگو کرد.

300300

کد خبر: 677854

وب گردی

وب گردی