«ترنا» در خانه نمایش به روی صحنه می رود

نمایش «ترنا» به نویسندگی سامان ناصری و کارگردانی علیرضا رابوزاد در خانه نمایش به روی صحنه می رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره تئاتر و خانه نمایش، 27 شهریور ماه در ششمین روز از پنجمین جشنواره تئاتر شهر نمایش «ترنا» به نویسندگی سامان ناصری و کارگردانی علیرضا رابوزاد در خانه نمایش به روی صحنه می رود.

این نمایش که استاد داوود فتحعلی بیگی به عنوان مشاورکارگردان در آن حضور دارد، تنها نمایش آیینی وسنتی است که بازی ترنا را که در سالهای دور در قهوه‌خانه‌ها طی مراسمی خاص انجام می‌شد و نسل حاضر با آن آشنایی ندارد در دل یک قصه برای اولین بار در ایران دوباره احیا می‌کند.

داستان «ترنا» در دهه چهل پنجاه و دریک شب چهارشنبه سوری اتفاق می‌افتد که زری و ناصر به طور اتفاقی یکدیگر را می‌بینند و به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند اما بر سر راه ازدواج آنها موانعی وجود دارد از جمله اختلاف دیرینه پدرانشان با یکدیگر ...

در این نمایش حامد آقایی، مصطفی تیموریان، سیاوش جامع، ابوالفضل حضرتی، امیرحسین جعفر پور، الهام حمامیان، مهدی سلطانی، محبوبه شمس، علیرضا رابوزاد، سحرزنجانی، رضا فرحی، محمدرضا لوانی، علی لوانی و کیوان هاشمی به ایفای نقش می‌پردازند و آیدین صمیمی به عنوان دستیار کارگردان، زهره السادات فرقانی: دستیار برنامه ریز، محدثه سیگارچیان: منشی صحنه، الناز خردپژوه: طراح گریم، حمیدرضایوسفی- نفیسه امیری و ساناز حسین زاده: اجرای گریم، اکبر شجاعی: طراح نور، علیرضا رابوزاد: طراح صحنه و لباس، امیرحسین جعفرپور: مدیرصحنه و تدارکات، لیلا رحمانپور: دستیار صحنه و نور و علی رجبی با عنوان طراح پوستر و عکاس در این اجرا حضور دارند و متین رضوانی – امیرحسین توسلی – بهداد سلیمی و بهداد عزیزپور هم گروه موسیقی این نمایش هستند.

نمایش «ترنا» در پنجمین جشنواره تئاترشهر، روز شنبه 27 شهریور ماه در دو نوبت ساعت‌های 18 و 20 در خانه نمایش پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

508

کد خبر: 677885

وب گردی

وب گردی