ظریف:  همبستگی اعضای جنبش عدم‌ تعهد در معرض تهدید قرار گرفته است

وزیر خارجه کشورمان در اجلاس وزرای‌خارجه جنبش عدم‌تعهد تاکید کرد که همبستگی اعضای جنبش در معرض تهدید قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز محمدجواد ظریف به عنوان اولین سخنران اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد که با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد در ونزوئلا برگزار می‌شود، ضمن تبریک به دولت و ملت ونزوئلا به مناسبت ریاست جدید این سازمان از میزبانی گرم و خوب آن کشور تشکر کرد.

وی اظهار داشت: اجلاس منظم عدم تعهد فرصت خوبی را برای اعضا جهت بحث و بررسی چالش‌های فرارو به ویژه در این مقطع حساس فراهم می‌کند. بر همین اساس عنوان خوب و مناسبی برای این نشست تحت عنوان "صلح، حاکمیت و همبستگی برای توسعه" انتخاب شده؛ موضوعی که جنبش برای تأمین آن از ابتدای تشکیل از دهه ١٩٥٠ شکل گرفته است.

وی در ادامه افزود: امروز مداخله در امور داخلی کشورها، اشغال و افراط گرایی تهدیدات بی‌سابقه‌ای را نه تنها متوجه صلح، امنیت و توسعه جهانی کرده بلکه متاسفانه همبستگی اعضای عدم تعهد را نیز در معرض تهدید قرار داده است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: در این شرایط دشوار و چالش برانگیز خویشتنداری و پایبندی کامل به حقوق، مقررات و هنجارهای بین‌المللی و اصول منشور ملل‌متحد امری ضروری است.

وی افزود: افراط گرایی خشونت‌بار و تروریسم، همراه پیامدهای ناگوار آن از جمله درگیری‌های رو به تزاید و بحران‌های انسانی ناشی از آن در زمره تهدیدات بسیار جدی است که توجه جدی‌تر ما در عدم تعهد را می‌طلبد.

201/201

کد خبر: 677986

وب گردی

وب گردی