چهارمین اختراع به ارزش 16 میلیارد ریال واگذار شد

بازار دارایی فکری فرابورس ایران که با هدف تسهیل انتقال تکنولوژی، وقیمت‌گذاری منطقی اوراق بهادار مبتنی بر مالکیت فکری بر مبنای قیمت یک بازار رقابتی و نیز تجاری‌سازی دارایی‌های فکری راه‌اندازی شده ، چهارمین بار شاهد واگذاری مالکیت یک اختراع بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فرابورس ایران، مالکیت اختراع «فیلتر شیکونین جاذب مواد مضر و سرطان‌زای دود سیگار» در بازار فرابورس ایران به ارزش 16 میلیارد ریال واگذار شد تا به این ترتیب از ابتدای راه‌اندازی بازار دارایی فکری، ارزش معاملات آن به رقم 30 میلیارد و 500 میلیون ریال برسد.

طبق این گزارش، مالکیت اختراع مذکور که شهریور سال 86 در اداره کل مالکیت صنعتی ثبت شده و اصالت گواهی آن در تاریخ 23 آذر‌ماه 93 به تایید رسیده است، به صورت 100 درصدی با قیمت پایه کل 16 میلیارد ریال و در قالب یک ورقه بهادار مبتنی بر دارایی فکری انتقال یافت.

بنابر گفته‌های مخترع «فیلتر شیکونین جاذب مواد مضر و سرطان‌زای دود سیگار»، این اختراع موجب جذب یا به دام انداختن مواد مضر و سرطان‌زا (بطور میانگین حدود 80 درصد) در فیلتر سیگار بدون تاثیر بر غلظت نیکوتین می‌شود و مشابه خارجی ندارد.

خاطرنشان می شود پیش از این اختراع، یک طرح صنعتی و دو اختراع دیگر نیز در بازار دارایی فکری فرابورس به فروش قطعی رسیده که شامل «استارتر هوشمند دیجیتال ضدسرقت خودرو»، «باربند نرم خودرو» و «ساخت دستگاه ظرفشویی با سیستم AIR JET» بودند. در حال حاضر همچنین تعداد اختراعات درج شده در فهرست عرضه‌ این بازار به 144 مورد رسیده که از اقبال بیش از پیش صاحبان ایده و اختراع از ماهیت عملکردی این بازار و نقش آن در تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات حکایت می‌کند.

602/401

کد خبر: 678034

وب گردی

وب گردی