برنامه افزایش خوراک مایع پتروشیمی/افزایش تولید درپتروپالایشگاه‌ها

معاون وزیر نفت با اشاره به برنامه جدید افزایش ظرفیت خوراک مایع صنایع پتروشیمی، گفت: از سال ۹۶ تولید در پتروپالایشگاه‌های کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز، مرضیه شاهدائی در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه جدید افزایش ظرفیت خوراک مایع صنایع پتروشیمی ایران، گفت: هم‌اکنون به دلیل نیاز بالای کشور به بنزین، تمامی پالایشگاه‌های نفت با حداکثر ظرفیت اقدام به تولید این فرآورده نفتی می‌کنند.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه تا سال آینده و بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران در تولید بنزین خودکفا خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس، سایر پالایشگاه‌های نفت کشور با کاهش ظرفیت تولید بنزین می‌توانند دیگر فرآورده‌های نفتی را به عنوان خوراک صنایع پتروشیمی، تولید و عرضه کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه با دستور وزیر نفت پس از افتتاح و راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، خوراک مایع بیشتری در اختیار صنایع پتروشیمی قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: از سوی دیگر با افزایش گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها، عملا ظرفیت مازادی برای تولید نفتا، گازمایع و نفت سفید فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون تمهیدات لازم برای تامین خوراک صنایع پتروشیمی از طریق پالایشگاه‌ها انجام گرفته است، تاکید کرد: بر این اساس، مجتمع‌های پتروشیمی همجوار پالایشگاه‌های نفت می‌توانند از خوراک مایع بیشتری برخوردار باشند.

شاهدائی از تنوع تولید محصولات پتروشیمی همزمان با افزایش خوراک مایع به عنوان یکی از برنامه‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی یاد کرد و یادآور شد: از سال ۹۶ طرح افزایش خوراک مایع صنایع پتروشیمی کلید خواهد خورد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پتروشیمی‌های اراک، تبریز و اصفهان در نزدیکی واحدهای پالایشگاهی واقع شده‌اند، می‌توانند با دریافت خوراک از پالایشگاهها، ظرفیت‌های تولید خود را توسعه دهند.

602/401

کد خبر: 678053

وب گردی

وب گردی