سجادی : دولت باید یارانه یا ردیفی از بودجه را برای احزاب در نظر بگیرد

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های عمده تحزب در ایران این است که احزاب نمی‌توانند خودشان را تأمین کنند، گفت: از آنجایی که اکثریت احزاب پولی ندارند که بخواهند خودشان را اداره کنند، در کشورمان کار حزبی به معنای حرفه‌ای و واقعی‌اش صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سید کمال الدین سجادی با تأکید بر لزوم پیگیری پرداخت یارانه احزاب از سوی دولت، اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ احزاب کشورمان تأمین بودجه است و تنها برخی از احزاب‌ که به بخش‌های خصوصی وصل هستند، چنین مشکلی ندارند.

سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه اگر احزاب بخواهند هم در تهران و هم در استان‌ها اداره شوند کفاف مخارجشان را نمی‌توانند بدهند، گفت: لازم است دولت‌، منابع درآمدی و ردیف‌هایی از بودجه را برای احزاب و تشکل‌ها در نظر بگیرد تا آن‌ها بتوانند به خوبی فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های عمده تحزب در ایران این است که احزاب نمی‌توانند خودشان را تأمین کنند، گفت: از آنجایی که اکثریت احزاب پولی ندارند که بخواهند خودشان را اداره کنند، در کشورمان کار حزبی به معنای حرفه‌ای و واقعی‌اش صورت نمی‌گیرد.

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به اینکه در دوران اصلاحات یارانه‌ای ناعادلانه به احزاب داده می‌شد، متذکر شد: در آن زمان برخی از احزاب چون حزب منحله مشارکت یارانه بیشتری به نسبت دیگر احزاب و تشکل‌ها دریافت می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید یارانه یا ردیفی از بودجه را برای احزاب در نظر بگیرد، اظهار داشت: احزاب برای سربلندی کشور فعالیت می‌کنند و به هیچ وجه اعطای یارانه دولتی به آنان نباید به معنای وابستگی تشکل‌ها به دولت‌ تلقی شود.

سخنگوی جبهه پیروان در خصوص وضعیت فعلی تأمین بودجه احزاب در کشور گفت: دولت در حال حاضر هیچ کمک مالی به احزاب نمی‌کند و احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور هزینه‌هایشان را یا از طریق شورای مرکزی و یا از طریق حق عضویت تأمین می‌کنند.

سجادی در واکنش به اظهار نظر مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر اینکه تنها به احزاب فعال باید یارانه داده شود، گفت: عمده فعالیت خانه احزاب صنفی برای تعمیق تحزب در کشور است و می‌تواند احزاب فعال را مشخص کند.

کد خبر: 678061

وب گردی

وب گردی