آیا تعطیلات زمستانه چاره مهار آلودگی هوا است؟

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: تعطیلات زمستانه راهکار مهار آلودگی هوا نیست او باید به دنبال روش های اساسی برای کاهش آلودگی هوا در فصل سرما باشیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر ابوالفضل قناعتی با اشاره به پیشنهاد تعطیلات زمستانه برای مهار آلودگی هوای کلانشهرها، افزود: ما در فصل زمستان چند ماه شاهد آلودگی هوای پایتخت هستیم و دو هفته تعطیلی چاره‌ساز این میزان آلودگی هوا نیست.

او ادامه داد: زمانی که در روزهای اوج آلودگی هوا، مدارس تعطیل می‌شوند، ما با کاهش آلاینده‌ها روبرو می شویم در روزهای تعطیل مانند روزهای جمعه هم آلودگی هوا کاهش می یابد. اما به فاصله یک روز، شرایط به وضعیت گذشته بازمی‌گردد بنابراین باید به دنبال یک تغییر اساسی برای کاهش آلودگی هوا در پایتخت باشیم.

قناعتی افزود: مگر می‌شود ما سه ماه تعطیلی در پایتخت در نظر بگیریم برای آنکه آلودگی هوا را مهار کنیم. در این ۱۰ روز نیز اگر مورد موافقت قرار گیرد و تعطیل شود، کار اساسی انجام نشده است. ما برای کاهش آلودگی هوا نیاز به یک نگاه ملی و عزم ملی داریم.

او با بیان اینکه باید مسئولیت مهار آلودگی هوا را یک نفر بر عهده بگیرد، گفت: فرقی نمی‌کند این یک نفر در دولت باشد یا شهرداری، اما یک نفر پاسخگوی آلودگی هوا باشد. آن زمان می‌توان به اجرای راهکارهایی که برای مهار آلودگی هوا پیش‌بینی شده، امیدوار بود. ما می‌بینیم در یک روز که اوج آلودگی هوا را داریم، یک نهاد اداری، ماشین‌های قدیمی و دودزای خود را به سطح شهر می‌فرستد در حالی که باید همه در کنار هم اواخر پاییز و زمستان به دنبال کاهش منابع آلوده‌کننده هوا باشیم.

به گفته قناعتی، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و توسعه مترو یکی از راهکارهای اساسی برای مهار آلودگی هواست.

105105

کد خبر: 678089

وب گردی

وب گردی