چطور از شر استوری‌های مزاحم اینستاگرام خلاص شویم؟

از چند ماه پیش که اینستاگرام تغییر و تحولات زیادی را در طراحی به‌ خود دیده، تا امروز از تغییرها و قابلیت‌های متنوعی پرده برداشته است. این شبکه‌ی اجتماعی در ادامه‌ی این تغییرات، از اسنپ‌چت الهام گرفته و قابلیت جدیدی را اضافه کرده است. در نسخه‌ی ۹.۳ اینستاگرام که به‌تازگی منتشر شده، چند گزینه جدید به بخش استوری اضافه شده که آن‌ها هم الهام‌گرفته از اسنپ‌چت هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دیجی کالا، کاربران از هم‌اکنون می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌هایی را که در استوری‌شان آورده‌اند به طور پیش‌فرض ذخیره کنند و همچنین استوری افرادی را که دنبال می‌کنند در صفحه‌ی خود غیرفعال (Mute) کنند تا برای آنها نمایش داده نشود.

برای فعال کردن ذخیره‌سازی، کافی‌ست آیکون چرخ‌دنده در محیط دوربین استوری را بفشارید و گزینه Always Save Photoesand Videos را انتخاب کنید. شما مختارید که انتخاب کنید همه‌ی استوری‌ها را به‌طور کلی دریافت کنید یا این‌که وقتی در حال تماشای استوری‌تان هستید، با انتخاب آیکون سه نقطه در گوشه‌ی پایین سمت راست، عکس‌ها و فیلم‌ها را به طور مجزا ذخیره کنید.

غیرفعال کردن نمایش استوری‌ها کمی ساده‌تر است. کافی‌ست انگشت‌تان را روی استوری موردنظر نگه دارید تا گزینهMute ظاهر شود. این قابلیت یکی از مشکلاتی را که از ابتدای اضافه شدن استوری وجود داشت، برطرف می‌کند‌: این‌که با دیدن تعداد بسیار زیاد استوری‌ها در بالای صفحه، کاربر دچار حس هولناکی می‌شود. البته کاربران اسنپ‌چت نسبت به اینستاگرام افراد کمتری را دنبال می‌کنند و طبعا تعداد استوری‌ها در این برنامه مناسب‌تر است. حالا با غیرفعال (Mute) کردن استوری انتخاب‌شده از یک حساب کاربری، حباب استوری به انتهای نوار نمایش استوری‌ها منتقل می‌شود و وقتی در حال تماشای استوری‌های دیگران هستید، برنامه به‌طور خودکار آن استوری را نمایش نمی‌دهد. برای دیدن این استوری باید آن را از حالت غیرفعال خارج کنید.

اینستاگرام همچنین قابلیت دیگری را اضافه کرده و آن امکان انتخاب رنگ برای نوشته‌ها در استوری است؛ این یکی هم ایده‌ی کوچکی‌ست که این شبکه‌ی اجتماعی از اسنپ چت قرض گرفته است. این‌طور که پیش می‌رود، می‌توان نتیجه گرفت که این تغییرات آخرین موضوعاتی نخواهند بود که از اسنپ چت به اینستاگرام می‌آیند و در آینده با قابلیت‌های جدید دیگری هم روبه‌رو خواهیم شد.

20103

کد خبر: 678090

وب گردی

وب گردی