نوبخت :دولت رشد اقتصادی را با فعال کردن واحدهای تولیدی راکد دنبال می کند

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت از دو مسیر فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و اتمام طرح های عمرانی، زمینه سازی برای رشد اقتصادی و اشتغال جوانان را دنبال می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا؛ محمدباقر نوبخت روز جمعه پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای استان گیلان در گلزار شهدای رشت در جمع خبرنگاران افزود: دولت به دنبال فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و یا واحدهایی است که با همه ظرفیت کار نمی کنند.


وی ادامه داد: همچنین به دنبال اتمام طرح های عمرانی که بهره برداری از آنها برای امسال پیش بینی شده بود، هستیم تا زمینه رشد اقتصادی و اشتغال جوانان فراهم شود.
وی گفت: برهمین اساس؛ بالغ بر 160 هزار میلیارد ریال اعتبار برای فعال کردن هفت هزار و 500 واحد تولیدی در سال جاری در نظر گرفته شد.


نوبخت با بیان اینکه استان گیلان نیز سهمی از این اعتبارات دارد، اظهار کرد: تعدادی از این واحدها بنا بر گزارش استاندار گیلان، توانسته اند تسهیلات لازم را دریافت کنند و با اشتغالی که از طریق راه اندازی آنها بوجود خواهد آمد، تا قبل از پایان سال، می توانیم احساس کنیم که در بازار کار و اشتغال نیروی انسانی به ویژه افراد متخصص تحرکی بوجود آمده است.


وی با بیان اینکه طرح های عمرانی بخش دیگری از پروژه دولت برای فعال کردن عرصه اقتصاد است، گفت: راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه فعال مربوط به مردم است، بنابراین دولت از طریق ارائه تسهیلات بانکی، به آنها کمک می کند اما طرح های عمرانی، مربوط به خود دولت است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، 36 شهرک صنعتی و ناحیه مصوب در گیلان فعال و 784 واحد بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مستقر است و 13 هزار و 560 نفر در این مجموعه ها مشغول به کار هستند.


دو هزار و 600 واحد صنعتی نیز در گیلان فعال است.


معاون رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود، از اختصاص اعتبار 370 هزار میلیارد ریالی برای بهره برداری از طرح های عمرانی در کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: این اعتبار برای بهره برداری از طرح های عمرانی هزینه می شود که باید تا پایان سالجاری، به بهره برداری برسد.


به گفته نوبخت، لیست طرح هایی که تا قبل از سال جاری باید مورد بهره برداری قرار بگیرند، در فرصتی مناسب به اطلاع مردم می رسد.


محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ، امروز (جمعه) با حضور در گلزار شهدای رشت به مقام شامخ شهدای استان گیلان ادای احترام کرد. نوبخت همچنین شب گذشته نشست صمیمی با خانواده شهدای گیلانی مدافع حرم در رشت داشت.

203/201

کد خبر: 678111

وب گردی

وب گردی