کولیوند:  شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی نباید به معنای سرک کشیدن در مسائل خصوصی کاندیداها باشد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر منظور از شفافیت مالی این باشد که سرک کشیدن به مسائل خصوصی افراد نباشد، می‌توان این پیشنهادات را تبدیل به قانون کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت محمدجواد کولیوند ، در خصوص شفافیت مالی پیش نویس لایحه نظام جامع انتخابات، اظهار داشت: قبل از تهیه پیش نویس لایحه نظام جامع انتخابات، پیشنهاداتی در زمینه شفافیت مالی انجام شده بود که در زمان تبلیغات انتخابات، کاندیداها منابع مالی خود را مشخص کنند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پیشنهاداتی که در زمینه شفافیت مالی انجام شد موافقت‌ها و مخالفت‌هایی مواجه شد و تبدیل به قانون نشد، بیان کرد: در حال حاضر باید ببینیم که در طرح جامع، پیشنهاداتی که در زمینه شفافیت مالی آمده چگونه مطرح شده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر منظور از شفافیت مالی این باشد که سرک کشیدن به مسائل خصوصی افراد نباشد، می‌توان این پیشنهادات را تبدیل به قانون کرد، باید جایگاه نامزدی که در انتخابات شرکت کرده، حفظ شود.

کولیوند با بیان اینکه در بسیاری از کشورها وقتی کسی کاندیدا می‌شود، ضمانتی را می‌سپارد و مدعی می‌شود که 15 درصد رای را می آورم، متذکر شد: ما هم می‌توانیم بگوییم کسی که برای ثبت نام انتخابات می‌آید، ضمانتی را از وی اخذ کنیم و برای مثال اگر 15 درصد کل آرا را کسب کرد این ضمانت به وی مسترد شود و در غیر این صورت، ضمانت وی ضبط می‌شود و در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم تا افرادی که میخواهند کاندیدا شوند، تعدادشان کاسته شود، گفت: چگونه می‌شود برای انتخابات شوراها، هزار نفر کاندیدا می‌شوند، و هیچ ضابطه‌ای هم جود ندارد و همه رای‌ها هم شکسته می شود.

203

کد خبر: 678115

وب گردی

وب گردی