انتقاد حجت الاسلام رهبر از فحاشی ها در فضای سیاسی

امام‌جمعه اصفهان معتقد است که فحاشی‌های که اخیرا از سوی برخی از افراد مشهور دیده می‌شود یک بی اخلاقی و جدا شدن از سیره اهل بیت(ع) است ؛متاسفانه برخی از افراد به‌جای اینکه به عنوان الگوی جامعه باشند به فحاشی و بد زبانی روی آورده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از نامه نیوز، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فحاشی‌های اخیر افراد مشهور و لزوم کنار گذاشتن این بی اخلاقی‌ها گفت: حتی امیر المومنین(ع) فرمودند به معاویه نیز فحش ندهید. در نهج‌البلاغه نیز آمده است که افرادی در حال فحش دادن به معاویه بودند که امام(ع) گفتند من دوست ندارم شما دشنام دهید.

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) فرمودند اگر عمل افراد بد است ایرادات آن‎ها را بگویید، مثلا بگویید معاویه ظلم کرده است اما هیچ‌گاه به افراد فحش ندهید، این اصل دینی ما است.

محمد‌تقی‌رهبر با بیان اینکه بداخلاقی‌ها به هیچ عنوان جای توجیح ندارد، تصریح کرد: اگر این بی اخلاقی‌ها به سطح جامعه کشیده شد باید به شدت با آن برخورد شود. فرقی میان افراد نیست اگر مداح اهل بیت(ع) است باید اخلاق اهل بیت(ع) را سرلوحه خود قرار دهد، اگر عالم دینی است باید خود الگویی برای مردم باشد. افراد جامعه همه‌ باید اخلاق را رعایت کنند و بی اخلاقی را به جامعه سوق ندهند.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فحاشی و بد زبانی بدترین فساد اخلاقی است، خاطرنشان کرد: فحاشی گناه است، مجازات و در برخی مواقع پیگرد قانونی نیز دارد.

محمدتقی رهبر با اشاره به اینکه فحاشی در گذشته بیشتر بود، گفت: در گذشته این موارد بیشتر دیده می‌شد که با برخورد و پیگیری کمتر شد. در کل نباید چنین مسائلی را در جامعه داشته باشیم حتی اگر دشمن ما در حد معاویه در مقابل امام علی(ع) باشد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: در نهج‌البلاغه آمده است که "إِنِّی أَکْرَهُ لَکُمْ أَنْ تَکُونُوا سَبَّابِینَ " "پسند من نیست که شما دشنام دهنده باشید" حضرت حتی اعلام کردند که بیایید دعا کنیم خداوند میان ما و آن‌ها صلح و اصلاح ایجاد کند.

محمدتقی رهبر با توصیه به این افراد، گفت: توصیه می‌کنم به فرهنگ دینی اسلام برگردند و با آن آشنا شوند، ادعای دین داری و زیاده خواهی نکنیم و فرهنگ اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

202/201

کد خبر: 678195

وب گردی

وب گردی