واشنگتن اطلاعات گروههای مسلح سوری را در اختیار مسکو قرار داد

آمریکا برای اولین بار اطلاعات مربوط به مواضع گروه های مخالف سوری را بدون تفکیک میان گروه های به اصطلاح میانه رو و جبهه النصره در اختیار روسیه قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از المیادین، آمریکا برای اولین بار اطلاعات مربوط به مواضع استقرار عناصر گروه های مخالف سوری را در اختیار مسکو قرار داد.

به گزارش مهر «الکساندر زورین» فرستاده ویژه وزارت دفاع روسیه در زمینه آتش بس در سوریه و امور بشردوستانه اعلام کرد که افسران روس و نمایندگان وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» و سازمان اطلاعات این کشور دیدارهایی را با هم در ژنو برگزار کرده اند.

زورین تصریح کرد که طرف آمریکایی آمارهای مربوط به مناطق استقرار گروه های مسلح تحت حمایت واشنگتن را در اختیار مسکو قرار داده است و طرفین در تماس های میان خود بر اهمیت تهیه اطلاعات لازم درباره مناطق تحت سیطره گروه های تروریستی و مخالفان تاکید کردند.

ستاد مشترک ارتش روسیه همچنین اعلام کرد در صورتی که گروه های تروریستی درصدد حمله به نیروهای سوری برآیند، این نیروها حق واکنش به آنها را دارند و نیروی هوایی روسیه هم از آنها حمایت می کند.

وزارت دفاع روسیه همچنین از آمادگی خود برای تمدید آتش بس در سوریه به مدت ۷۲ ساعت دیگر خبر داد و اعلام کرد که ارتش سوریه پس از حملات گروه های مسلح مخالف نظام، نیروهای خود را به جاده کاستیلو بازگردانده است و مخالفان هم سعی در جمع کردن نیروهای خود در حلب و حماه و حمص را دارند.

در همین حال، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه طی تماسی با جان کری همتای آمریکایی خود خواستار انتشار جزئیات توافق آتش بس در سوریه شد که طرف های اروپایی طی روزهای اخیر خواستار اطلاع از آن شده بودند.

300300

کد خبر: 678228

وب گردی

وب گردی