موسی‌خانی: موفقیت‌های واحد قزوین، حاصل زحمات و حمایت‌های همه‌ی مدیران استان است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با کمک و حمایت های آیت‌ الله باریک‌بین پدر معنوی شهر قزوین، آیت الله عابدینی، دکتر علی‌اکبر صالحی، حجج الاسلام ابوترابی و علیخانی، همه ی نمایندگان و استانداران قزوین، یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور است.

به گزارش ایسکانیوز، در جلسه شورای اداری و نشست فعالان اقتصادی و اجتماعی استان قزوین با وزیر کشور، رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن خیرمقدم به حاضران، در سالروز فاجعه‌ منا، یاد و خاطره شهدای این حادثه‌ تلخ را گرامی داشت.

موسی خانی در این جلسه از زحمات دکتر رحمانی فضلی در 3 جایگاه قدردانی کرد و گفت: از زحمات شما در زمان های مختلف، به خصوص ایام انتخابات تشکر می‌کنم، ما در دانشگاه احساس می‌کنیم که آرامش امروز کشور و فضای سیاسی، چقدر مفید و موثر است. همچنین از شما به عنوان رییس شورای امنیت کشور سپاسگزارم؛ اگر امروز در سایه ی امنیت حضور داریم به واسطه‌ی تلاش همه‌ی نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی کشور و در راس آن‌ها جنابعالی و استانداران محترم است و بنده به عنوان نماینده‌ی 25 هزار دانشجو و استاد، قدردان این زحمات هستم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: همچنین از شما به عنوان رییس شورای مبارزه با مواد مخدر کشور تشکر می‌کنم که با انجام کارهای فرهنگی خوب و زیربنایی، قدم‌های موثری برداشته‌اید؛ در این زمینه برخوردهای امنیتی و قهری نهایت شاید منجر به رفتارهای زیرزمینی می‌شود، اما کارهای فرهنگی که جنابعالی و همکاران خوب شما انجام داده‌اید، جای تقدیر و تشکر دارد.

دکتر موسی خانی با اشاره به تاریخچه‌ی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: این دانشگاه با کمک و حمایت های آیت‌اله باریک‌بین پدر معنوی شهر قزوین، آیت اله عابدینی، دکتر علی‌اکبر صالحی، حجج الاسلام ابوترابی و علیخانی، همه ی نمایندگان و استانداران محترم قزوین، یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور است؛ در واقع موفقیت‌های این دانشگاه حاصل زحمات و حمایت‌های همه‌ی مدیران سابق و کنونی استان است.

وی تصریح کرد: به هر ترتیب دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با حمایت‌های همه‌ی مدیران استان موفق شد امسال در مصاف با دانشگاه CMU آمریکا – که رتبه‌ی نخست کامپیوتر این کشور است- در مسابقات جهانی ربوکاپ پیروز شود و مقام اول را کسب کند که این افتخاری برای همه‌ی ما ایرانی‌ها است که به واسطه‌ی این استادان و دانشجویان خوب توانسته‌ایم با بهترین دانشگاه کامپیوتر جهان رقابت و مقام نخست را کسب کنیم؛ همه‌ی این‌ها به دلیل عنایت خداوند و حمایت مدیران این شهر است که جا دارد از همه‌ی این عزیزان تشکر کنم.

رییس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی نیز گفت: در پیش‌بینی‌ اکسپوی سال 2020 ، یکصدوپنجاه میلیارد دلار درآمد در حوزه‌ی دانش رباتیک در نظر گرفته شده است که 75 میلیارد دلار آن در حوزه‌ی ربات‌های صنعتی و 75 میلیارد دلار آن در حوزه‌ی ربات‌های خدماتی، سرگرمی و آموزشی است.

دکتر موسی‌خانی ادامه داد: اگر قرار باشد در اقتصاد مقاومتی کشور ما موفق شود و در نسل چهارم صنعت با محوریت حوزه‌ی سایبر و مکاترونیک موفق شویم، اقتصاد ما آن زمان می‌تواند مقاوم، رقابت‌پذیر و بهره‌ور باشد که نقش دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در این زمینه موثر باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: بنده در 25 سالی که در خدمت این دانشگاه و دانشجویان هستم، به جرات می‌گویم در دولت تدبیر و امید توجه جدی به این حوزه شده است که جا دارد از دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور یاد کنیم که انصافا ایشان خیلی ویژه در این زمینه کار می‌کنند؛ تاکنون سابقه نداشته معاون علمی و فناوری رییس جمهور 5 بار به یک رییس دانشگاه زنگ بزند، که این پیگیری‌ها جای تقدیر و تشکر دارد.

دکتر موسی‌خانی در پایان ضمن آرزوی سلامتی و سربلندی برای همه‌ی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما به استاندار قول داده‌ایم که با این دانشگاه، نقش مهمی را در اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان کشور داشته باشیم.

20101

کد خبر: 678257

وب گردی

وب گردی