رئیس سازمان حج و زیارت: برگزاری جشن دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به نام شهید فاجعه منا کار بسیار ارزشمندی بود

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: امروز شاهد بودیم که کار بسیار ارزشمندی را دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود انجام داد که در حوزه علم و دانش دانشجویان زندگی جدید علمی‌شان را و به عبارتی زندگی اجتماعی‌شان را بانام شهید مجید یونسیان از شهدای فاجعه منا و از دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت همین واحد دانشگاهی شروع کردند.

سعید اوحدی با تأکید بر ارزشمندی این برنامه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند فاجعه منا باید زنده نگه‌داشته شود و می‌بینیم که در فاجعه منا عزیزان زیادی را از دست دادیم که شهید مجید یونسیان هم یکی از سرمایه‌های بزرگ این شهرستان و دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بود که من به‌نوبه خودم از برنامه‌ریزی امروز که به نام ایشان برگزار می‌شود، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در اسلام به نام فارغ‌التحصیلی نداریم افزود: در آموزه‌های دینی آن‌قدر ارزش‌های اسلامی غنی است که در رابطه با علم که روایات زیادی آمده است و پیامبر اکرم (ص) در آغازین روزهای اسلام و در سرزمین عربستانی که در بدترین شرایط ممکن و درزمانی که فرزندان دختر خودشان را در دوران جاهلیت دفن و زنده‌به‌گور می‌کردند و در چنین جامعه تاریکی طلب علم را فریضه دانسته و فرمودند جویای علم باشید از لحظه تولد تا آخرین لحظه عمر.

اوحدی بیان کرد:طلب علم همان یافتن کمالات است و آنچه پیامبر اسلام (ص) در مورد طلب علم فرمودند مصداق بارز آن در امثال شهدایی مثل مجید یونسیان ظهور پیدا می‌کند که به درجات بالایی از کمال رسیدند و امروز اگر شما به دنبال علم و رشد و کمال هستید باید الگویتان این شهید بزرگوار باشد که فارغ‌التحصیل واقعی است به قله‌های کمال رسید.

وی بابیان اینکه فاصله ظاهر پدیده‌های خلقت با باطن آن را شناخت می‌گویند و این همان چیزی که شما در بستر علم به دنبال آن هستید اظهار کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) می‌فرمایند خدایا پدیده‌های خلقت را به من بشناسان آن‌گونه که هستند و باید بگوییم که شما هم از علم ظاهری باید به تحقیق و پژوهش و به دنبال آن باطن علوم باشید.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: واژه منا ، واژه شهید و شهدای منا یک ظاهر دارند اما شهدای ما در منا دارای عمق بسیار عجیبی بودند .

وی بار دیگر با اشاره به فاجعه منا و قداست خانواده‌های آن حادثه گفت: به این جلسه مقدس قسم می‌خورم که روزی که پدر شهید یونسیان رادیدم با کوهی از صبر مواجه شدم و همسر ایشان هم با لباس احرام چادر به چادر می‌گشت و هرلحظه امیدی داشت تا فرزند خود را بیابد.

سعید اوحدی گفت: شهدا به درجه‌ای از کمال رسیدند که جسم مادی این‌ها توان پذیرششان را نداشت و باید شهید می‌شدند.

وی با اشاره به ظلمی که وهابیت و حکام سعودی حتی به اهل سنت کردند تصریح کرد: در فاجعه منا 84 شهید مربوط به اهل تسنن بودند که 34 شهید را زنان زائر اهل سنت تشکیل می‌دادند.

اوحدی بابیان اینکه آنچه از انسان باقی می‌ماند اخلاق ، ارزش‌های انسانی ، روابط اجتماعی و بزرگواری است افزود: من باید به شما تبریک بگویم که فارغ‌التحصیلی خود را به نام یک شهید فاجعه منا جشن گرفتید و این عنایت خداوند به شماست.

امام‌جمعه شاهرود هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را با یاد شهید مجید یونسیان کار پر خیر و برکتی دانست و گفت : به سهم خودم به دانشجویان گرامی که جشن فارغ‌التحصیلی خود را امروز می‌گذرانند تبریک می‌گویم و امیدوارم از آینده‌سازان این مملکت اسلامی باشند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود نیز ضمن تبریک جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان مدیریت این دانشگاه گفت: امیدواریم با فارغ‌التحصیلی ارتباط خودتان را با اساتید و دانشگاه همچنان داشته باشید چراکه با ورود به بازار کار به‌نوعی با بروز آمدی داشته‌های علمی مواجه می‌شوید و ارتباط بیشتر با اساتید می‌تواند برکتی برای اساتید و جامعه باشد به‌خصوص در مورد رشته مدیریت که مدیران توانمند آینده جامعه را رقم می‌زند.

وی از خانواده شهید یونسیان تقدیر کرد و افزود: اگر این شهید پاکباخته امروز می‌بود مثل شما فارغ‌التحصیل می‌شد و باید به روح پرفتوح همه شهدای این انقلاب درود فرستاد.

رضوانی با اشاره به اینکه تا به امروز 1364 نفر از رشته مدیریت فارغ‌التحصیل شده‌اند بیان کرد: امروز نیز شاهد فارغ‌التحصیلی 60 نفر از دانشجویان این رشته هستیم که به همه آن‌ها و خانواده‌هایشان تبریک می‌گویم.

در این جلسه لوح سپاسی که پیام دکتر سید حسین بدیعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در آن درج‌شده بود به رئیس سازمان حج و زیارت و خانواده شهید مجید یونسیان اهداء و همچنین از تعدادی از اساتید رشته مدیریت و مدیران دانشگاه تقدیرشد.

در این جشن از 20 نفر از ممتازان رشته مدیریت نیز با اهدای لوح سپاس تقدیر شد. در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از عکس‌های شهدای فاجعه منا نیز برگزارشده بود.

20101

کد خبر: 678283

وب گردی

وب گردی