افتتاح دانشگاه آزاد اسلامی بین المللی استان گیلان

دهمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس دبیرخانه هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از رؤسا واحد ها و مراکز آموزشی و رؤسای شوراهای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی این استان به میزبانی واحد رشت در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک عید تا عید ، با تأکید بر داشتن استاندارد های لازم آموزشی واحد ها ی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان توانست طی دو سال اخیر با جذب اعضای هیأت علمی مجرب و متخصص با مدارک تحصیلی حداقل استادیار، خود را به استاندارد های آموزشی، پژوهشی مؤسسات آموزش عالی کشور نزدیک نماید و این در مقایسه با ابعضی از مراکز علمی در سطح استان که فاقد اساتید متخصص لازم بوده و نسبت استاد به دانشجو در آنها رعایت نمی شود بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان منتخب مردم شریف استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با دیدگاه علمی به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بنگرند این مقایسه و باور را خواهند داشت که این مجموعه دانشگاهی می تواند با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در آن همگام و همدوش با دیگر مراکز دانشگاهی دولتی حرکت کند و در جهت رفع مشکلات استان همراه مسئولین دلسوز، مشارکت داشته باشد. دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان آمادگی دارد با دعوت از نمایندگان منتخب مردم، نشست مشترکی را با این عزیزان جهت تشریح شرایط موجود و یافتن راهکارهای لازم در جهت مشارکت عمومی دانشگاه درآشنایی با مسائل و رفع مشکلات استان گیلان داشته باشد.

دکتر امیرتیموری استقبال از دانشجویان جدیدالورود را خواستار شد و خاطر نشان کرد: رؤسای واحد های دانشگاهی استان نسبت به پیش بینی تمهیدات لازم برای استقبال از دانشجویان جدید‌الورود اقدام کرده و با تهیه بسته‌های فرهنگی مناسب هنگام ثبت‌نام به دانشجویان جدید‌الورود اهداء شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از پیشنهاد افتتاح دانشگاه آزاد اسلامی بین المللی استان گیلان خبر داد و اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در آن آمادگی آن را خواهد داشت تا با جذب دانشجویان خارجی کشور های همسایه و آسیایی نسبت به افتتاح یک مرکز علمی بین المللی در یکی از شهرهای استان گیلان اقدام کند.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به لزوم فعالیت واحد های دانشگاهی استان به صورت شرکت های دانش بنیان فرهنگی هنری تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره « آشتی با طبیعت » از سال گذشته با هدف حرکت به سمت پاکیزه نگه داشتن محیط زیست اطراف ما شروع به فعالیت کرد و مراسم اختتامیه این جشنواره در دهه اول مهرماه سال جاری به میزبانی واحد رشت برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین صفوی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تشکر از برگزاری این جلسه اظهار کرد: در جهان پرتلاطم امروز مسئولیت بسیار خطیری متوجه پرچمداران علمی کشور است و این نشست ها می تواند نتایج خوبی را در بر داشته باشد و هر گونه تصمیم گیری می تواند منجر به روان تر کار کردن در این فضای علمی و بهتر کار کردن شود .

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند " دانشجویان افسران جنگ نرم و اساتید فرماندهان این جنگ هستند بیان داشت: اگر اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند پس دانشگاهها باید قرارگاه جنگ نرم بوده که علیه کارهایی که دشمنان نظام و انقلاب در حال انجام هستند فعالیت می کنند چرا که محور دشمنی آنان باورهای ما است.

دکتر صفوی افزود: ما باید با نگاه به افقی مشخص و با دوراندیشی به آموزش و کار فرهنگی در دانشگاه بپردازیم و وقتی مدیری موفق خواهیم بود که این دوراندیشی را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم و اگر به افق درست نگاه کنیم بشرطی که آن را باور داشته باشیم و با داشتن پسوند اسلامی در دانشگاه ازاد اسلامی هر چقدر کار فرهنگی انجام دهیم بسیار مفید بوده و در راه رسیدن به تمدن اسلامی سریعتر حرکت می کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان به ابلاغ " سند اسلامی شدن دانشگاهها " اشاره کرد و بیان داشت: شما باید برای برنامه های فرهنگی، پژوهشی ، آموزشی و مدیریتی خود راهبرد انتخاب کنید و بر اساس آن راهبردها برنامه ریزی کنید و بر اساس این راهبرد ها و اولویت ها با هدف مشخص برنامه ریزی شود.

همچنین در ادامه این جلسه دکتر شهاب شریعتی رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با ارائه گزارشی از روند فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان وجود صندوق رفاه دانشجویی را در واحد های با جمعیدت دانشجویی بیشتر از 500 نفر را الزامی دانست و تأکید کرد : واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که جمعیت دانشجویی آنان بالغ بر 500 نفر باشد باید نسبت به تشکیل صندوق رفاه دانشجویی در واحد دانشگاهی اقدام کنند.

در پایان هر یک از حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

20101

کد خبر: 678304

وب گردی

وب گردی