همکاری دو جانبه دانشگاه های ایران و قبرس در حوزه علوم پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وزیر بهداشت قبرس دیدار و در مورد همکاری های دو جانبه در زمینه آموزش پزشکی گفتگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دیدار با «جورج پامبوریدیس» وزیر بهداشت کشور قبرس و نمایندگانی از دانشگاه های نیکوزیا و چند دانشگاه قبرس، دستاوردهای آموزش علوم پزشکی ایران را تشریح کرد.

او به زمینه های همکاری مراکز علمی تحقیقاتی دو کشور ایران و قبرس اشاره کرد و اظهار داشت دو کشور نیازمند همکاری بیشتر با توجه به ظرفیت های موجود هستند.

لاریجانی با اشاره به توافقات اولیه صورت گرفته فی ما بین برخی از دانشگاه های دو کشور گفت: با اجرایی شدن توافقات صورت گرفته شاهد حضور هر چه بیشتر دانشجویان و اساتید دو طرف در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و انجام خدمات مشترک خواهیم بود.

او با بر شمردن سابقه تاریخی ایران در مباحث علوم پزشکی و نقشی که دانشمندان ایران در توسعه و پیشرفت علم در طول تاریخ داشته اند، گفت: در حال حاضر در حوزه آموزشی علوم پزشکی تلاش بر این است تا ارتباط بین علوم طب سنتی و علوم مدرن پزشکی برقرار شود و دانشجویان ضمن تحصیل علوم مدرن با طب سنتی و کارکرد این علم در پیشگری و درمان بیماریها نیز آشنا شوند.

در ادامه این دیدار وزیر بهداشت کشور قبرس با اظهار خرسندی از برقراری این ارتباطات و تحسین برانگیز خواندن دستاوردهای علوم پزشکی ایران در زمینه های مختلف بیان داشت آمادگی لازم در دانشگاههای کشور قبرس برای همکاری های مشترک وجود داشته و وزارت بهداشت کشور قبرس هرگونه همکاری و مساعدت را برای توسعه ارتباطات دو جانبه بعمل خواهد آورد.

20103

کد خبر: 678305

وب گردی

وب گردی