تشکیل کمیته رسیدگی به وضعیت رشته‌های مشترک علوم و بهداشت 

اولین جلسه کمیته رسیدگی به وضعیت رشته‌های مشترک میان دو وزارتخانه علوم و بهداشت با سرپرستی محمد علی نجفی سرپرست سابق وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، این کمیته به منظور رسیدگی به وضعیت رشته‌های مشترک میان دو وزارتخانه علوم و بهداشت با سرپرستی محمدعلی نجفی سرپرست سابق وزارت علوم تحقیقات و فناوری تشکیل شده است.

این کمیته به مدت ۳ ساعت به طول انجامید و مسئولان وزارت بهداشت و علوم مباحث خود را مطرح کردند و قرار شد در جلسه بعد که به زودی برگزار می شود بحث و تبادل و نظر بیشتری روی محتوا صورت گیرد.

دراین جلسه دکتر مجتبی شریعتی معاون آموزشی وزارت علوم، عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، سید منصور رضوی دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی، دکتر احمد نوربالا مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت روان حضور داشتند.

همچنین دکتر احمد جلیلی رییس انجمن علمی روانپزشکان ایران، دکتر جلالی نماینده مجلس، دکتر غلامعلی افروز رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، دکتر جواد اژه ای رئیس انجمن ایرانی روانشناسی و علی فتحی آشتیانی رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول علوم انسانی نیز در این کمیته حضور یافتند.

بر اساس این گزارش، پیش از این اعلام شده بود که مسئولیت برخی رشته های مشترک میان دو وزارتخانه علوم و بهداشت، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار می شود.

حدود ۲۴ رشته مشترک میان وزارت علوم و وزارت بهداشت وجود دارد که مسئولیت آنها محل اختلاف و یکی از مهمترین این رشته ها روانشناسی بالینی است.

برهمین اساس وزیر بهداشت پیشنهاد داد که انجام تمام امور مربوط به آموزش گرایش های مرتبط با سلامت رشته مقاطع تحصیلی مختلف به صورت متمرکز در وزارت بهداشت صورت گیرد که رئیس جمهور آن را تایید و ابلاغ کرد. این اقدام مخالفت وزارت علوم را در پی داشت.

برهمین اساس مقرر شد این مساله در کمیته ای حل و فصل شده و نظر نهایی را شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مورد ارایه دهد.

20103

کد خبر: 678309

وب گردی

وب گردی