رئیس قوه قضاییه در مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه چه گفت؟

رییس قوه قضاییه، یکی از آثار و برکات نگاه توحیدی را "اقتدار" توصیف و تصریح کرد: ما در مواجهه با جبهه استکبار باید منطق قرآنی را شناخته و عامل به آن باشیم. انجام فرامین سبب اقتدار و غلبه موحدین بر طاغوت است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در بیست و دومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه که صبح امروز (شنبه) در تهران آغاز شد به تبیین موضوع جهاد کبیر پرداخت و با بیان اینکه از منظر قرآن جهاد کبیر مضمونی فراتر از جهاد با شمشیر داشته و به معنای عدم تبعیت از کفار و طاغوت است.

وی برخورداری از نگاه توحیدی را دگرگون کننده تمامی شئون زندگی انسان برشمرد و اظهار کرد: امروز جبهه استکبار در مقابل این نگاه توحیدی قرار دارد؛ آمریکا مصداق کامل جبهه استکبار بوده و ظلم خود را در سراسر جهان گسترانیده است.

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: مشکل جبهه استکبار امروز تنها حمایت از رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی و رژیم وهابی آل سعود نیست، بلکه مشکل اصلی آنها فضای تجدد است که در آن متولد شده و تنفس می کنند.

وی ترویج فردگرایی لیبرالی نسبیت گرایی اخلاقی، عقلانیت ابزاری گرا و مصرف گرایی را از آموزه های تجدد برشمرد و گفت: متاسفانه در مقطعی از زمان در کشور ما افکار تجدد ترویج شده و در برخی مجلات و کتب این افکار که تمام زوایای اعتقادی و ایمانی ما را هدف قرار داده‌اند دنبال می شد؛ از این رو به انسان‌های دین مدار و موحدان لازم است که لایه های تجدد را به خوبی بشناسند.

آملی لاریجانی منطق قرآن را توحید، عبودیت حق و نقطه مقابل تجدد توصیف و تصریح کرد: از منظر قرآن کریم دو مقوله رجوع به حق و اجتناب از طاغوت همواره در کنار هم بکار گرفته می شوند؛ در زمان ما جبهه استکبار مصداق اتم طاغوت بوده و آمریکا با جنایاتی در اقصی نقاط عالم رقم می زند مصداق بارز آن بشمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس منطق قرآن موظفیم به طواغیت نه بگوییم گفت: معنای عدم تبعیت از کنار و استکبار عدم برقراری ارتباط و امنیت بلکه آنچه مهم است اینکه نماینده جمهوری اسلامی زمانی که پشت میز مذاکره قرار می گیرند نگاه انقلابی به موضوع داشته و بر اساس هویت دینی و الهی از کفر و طاغوت‌هراسی به خود راه ندهد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه اظهار کرد: با وجود آنکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به کرات موضوع اقتصاد مقاومتی و تکیه به درون را مورد تاکید قرار می دهند، اما متأسفانه برخی کلید مشکلات کشور را در در دستان طاغوتها دیده و به آنها دل خوش کرده اند.

وی رجوع به قرآن را حلال مشکلات تمامی عرصه ها توصیف و تصریح کرد: مسئولین ما باید نگاه توحیدی را در رسالت و مسئولیت خود بکار ببندند.

آملی لاریجانی یکی از آثار و برکات نگاه توحیدی را "اقتدار" توصیف و تصریح کرد: ما در مواجهه با جبهه استکبار باید منطق قرآنی را شناخته و عامل به آن باشیم انجام فرامین سبب اقتدار و غلبه موحدین بر طاغوت است.

رییس قوه قضاییه در پایان تاکید کرد: سپاه، پاسدار ارزش‌های انقلاب است که برپایه مبانی قرآنی مهمترین ارزش انقلاب نگاه توحیدی است که باید با تمام وجود از آن حراست کنیم.

201/206

کد خبر: 678340

وب گردی

وب گردی