توسعه صنعت داروسازی اولویت اصلی دولت/ بین‌المللی کردن فعالیت شرکت‌های داروسازی لازمه توسعه صادرات

دکتر علی ربیعی در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته ضمن بیان این موضوع که توسعه صنعت داروسازی اولویت اصلی دولت است، از افزایش پوشش بیمه ای داروهای تولید داخل خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز دکتر ربیعی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع بزرگان صنعت و علم داروسازی گفت: من مسئول نهادی هستم که به رفاه اجتماعی می‌پردازد و بخش مهمی از این رفاه شامل دارو است. معتقد هستم حوزه دارو نباید محدود به موضوعات اقتصادی شود. زیرا دارو حوزه‌ای چند ساحتی است که مباحث مهمی از جمله علمی، فرهنگی، حوزه اجتماعی، فقر، نابرابری و حتی سیاست را دربر می‌گیرد.

او با اشاره به نا‌امنی‌های منطقه خاور‌میانه و ثبات حاکم در ایران در مقایسه با کشور‌های دیگر افزود: ثبات سیاسی و امنیتی در ایران می‌تواند صادرات دارو را تحت تاثیر قرار دهد. چراکه می‌توان از این فاکتور مهم برای جذب فن‌آوری‌ها و همکاری‌های خود در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر افزایش کیفیت داروهای تولید داخل گفت: لازمه افزایش تراز صادراتی، کیفیت است و بعنوان فردی که از نزدیک با سیاست‌های دولت در ارتباط است، شاهدم که مباحث مربوط به نظام سلامت و نظام رفاه که بی ارتباط با دارو نیست، اولویت اصلی دولت به حساب می‌آید.

ربیعی با تاکید بر این موضوع که بین‌المللی کردن فعالیت شرکت‌های داروسازی باید به عنوان یک راهبرد برای توسعه صادرات مد نظر فعالان قرار بگیرد، گفت: سهم 200 میلیون دلاری صادرات داروی ایرانی در برابر سهم یک هزار و صد میلیون دلاری واردات دارو و همچنین حضور 90 شرکت بزرگ دارویی بین‌المللی در این نمایشگاه ، به خوبی استراتژی صنعت داروسازی را مشخص کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: تمام تلاش بر این بوده است که همه داروهای تولید داخل تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و هر زمان که داروهای تولید داخل به جایگاه قابل قبول برسد ، با ابزار بیمه به کمک صنعت داروسازی خواهیم آمد.

ربیعی در پایان از همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در اخذ تصمیمات مربوط به صنعت داروسازی خبر داد و گفت : حتما از نقطه نظرات فعالان در تصمیم‌گیری‌ها استفاده خواهد شد.

105105

کد خبر: 678347

وب گردی

وب گردی