برگزاری مجمع دبیران تشکل های اسلامی سیاسی و مسئولان هیأت های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی

با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکترمهدی موحدی نیا معاون اجرایی اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، مجمع دبیران تشکل های اسلامی سیاسی دانشجویی و استادان و مسئولان هیأت های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین موحدی نیا در رابطه با فضاسازی برای فعالیت دانشجویان در دانشگاه بیان کرد: ما باید محیط دانشگاه را برای فعالیت دانشجویان جذاب ساخته و با در اختیار گذاشتن امکانات به این عزیزان زمینه فعالیت آنان را فراهم سازیم. موحدی نیا در رابطه با برنامه های در نظر گرفته شده در خصوص تقویت تشکل‌های دانشجویی و استادان گفت: تا پایان سال 12 نشست برای شما عزیزان در نظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به 2 نشست تشکل های اساتید و دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی و بزرگان نظام اشاره کرد.
معاون اداره کل تشکلهای اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت فعالیت هیتهای مذهبی با اشاره به طرحی تحت عنوان هیئت معیار گفت: معیار هیئت به این معناست که در جامعه دانشگاه نمونه استانداردی با ملاحظه‌های فقه ای و اخلاقی داشته باشیم.
او با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر روی انحرافات بیان کرد: انحراف از گذشته دغدغه اندیشمندان، متفکران و روشنفکران بوده است. بنابراین به همان میزان که عزاداری و هیئت می‌تواند به حفظ انقلاب و نظام کمک کند به همان میزان نیز می‌تواند پاشنه آشیل جریان انقلابی تشیع باشد و این جریان فکر محور و به دور از هیجان است.
معاون اجرایی اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای هیئت های مذهبی برنامه مهمی بعد از ایام محرم داریم و از هیئت های مذهبی واحد ها دعوت به عمل خواهد آمد تا در تجمع ستاد عاشورائیان دانشگاه آزاد اسلامی در تهران شرکت کنند.
معاون اداره کل تشکلهای اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص پیگیری مشکلات حقوقی تشکلها با اشاره به نشست دبیران تشکل‌های دانشجویی که در مرداد ماه گذشته برگزار شد گفت:
در این نشست ریاست دانشگاه از دکتر مصدق مدیر کل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی خواست به کمک اداره تشکل ها ساز و کاری طراحی شود تا بر مبنای آن فعالین تشکل های دانشجویی و بسیج و هیئت های مذهبی مشکلات حقوقی خود را پیگیری کنند .
او در رابطه با راهکارهای عملی و ظرفیت کارهای فرهنگی در تشکل ها عنوان کرد:تعامل معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تشکل ها در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار خوب است و برنامه های اجتماعی و فرهنگی را مورد حمایت قرار می دهیم.
در ابتدای این نشست دکترسیدجواد انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت:در استان آذربایجان شرقی همدلی و همزبانی در درجه بالایی حاکم است و تشکل ها نیز بر اساس ضوابط و آئین نامه ها و در چهار چوب قانون به فعالیت می پردازند.
انگجی افزود: فعالیت ها و برنامه های تشکل های سیاسی دانشجویی باید در جهت برنامه های مدون دانشگاه و رشد و توسعه آن یاریگر مدیریت دانشگاه باشند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه گفت: پتانسیل بالقوه و بالایی در بین دانشجویان در تشکل ها هست که می توانند با نگاهی نقادانه در چارچوب قانون در پیشرفت دانشگاه، مسئولان را کمک نمایند.
گفتنیست در این نشست حبیب الله اسماعیلی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی توسعه فعالیت های فرهنگی و فعالیت تشکل های اسلامی وسیاسی دانشجویی را لازمه توسعه فعالیت های علمی در دانشگاهها دانست.
اسماعیلی افزود: اگر مدعی هستیم که در حوزه فرهنگی فعالیت می کنیم باید مطالعه را در رأس کلیه امور خود قرار دهیم تا بتوانیم مسائل را تحلیل نماییم زیرا تحلیل متکی بر دانش و مطالعه است.

گفتنیست نماینده نهاد رهبری در ادامه این نشست با بیان اینکه کار سیاسی و تشکیلاتی باید توسط تشکل‌های دانشجویی در واحد ها دنبال شود، گفت: نهاد رهبری به دنبال جان گرفتن تشکل های دانشجویی است. بنابراین نهاد رهبری با اصل فعالیت تشکل‌های دانشجویی همگام است و از آنها حمایت می‌کند. تشکل‌های دانشجویی می‌توانند از نهاد رهبری در زمینه‌های مختلف یاری جویند.
در این مراسم : نیما وکیلی از هیئت اباعبد الله الحسین واحد سراب، لطفی پور دبیر انجمن اسلامی دانشجویان واحد تبریز،
بابک امین زاده مسئول مکتب الزهرا دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، ،مهدی الطافی دبیر تشکل پیروان ولایت واحد تبریز بیان کرد، نریمانی از تشکل اساتید واحد مراغه، فضلی پور از تشکل اساتید واحد اهر و گلی زاده از تشکل اساتید واحد سراب به بیان دیدگاه ها و نظرات خود درخصوص تشکلهای دانشجویی و استادان و هیت های مذهبی پرداختند.

20101

کد خبر: 678395

وب گردی

وب گردی