دستور وزیر نفت برای افزایش تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی/دریافت پول های بلوکه شده پتروشیمی با رفع تحریم

معاون وزیر نفت،گفت: به دستور وزیر نفت با توجه به این که بزودی پالایشگاه خلیج فارس افتتاح خواهد شد و همچنین با توجه به افزایش گازرسانی در کشور، باید شرایط لازم برای استفاده از خوراک پالایشگاهی در پتروشیمی ها فراهم شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، استفاده از مازاد خوراک های پالایشگاه ها در دستور کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار گرفته است.
وی اعلام کرد: با توجه به این که پتروشیمی های اراک، تبریز و اصفهان در مجاورت واحدهای پالایشگاهی قرار گرفته اند در نظر داریم با دریافت خوراک از پالایشگاه ها ظرفیت های تولید این پتروشیمی ها را افزایش دهیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: اولویت کنونی پالایشگاه های اصفهان و اراک تا زمان راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، تولید بنزین است.
شاهدایی با بیان این که فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس سال آینده افتتاح می شود گفت: با راه اندازی این پالایشگاه، همه بنزین مورد نیاز در داخل کشور از این پالایشگاه تامین می شود، اما تا آن زمان اولویت کنونی سایر پالایشگاه های کشور تامین بنزین داخل است.

**دریافت پول های بلوکه شده پتروشیمی با رفع تحریم ها
مدیرعامل پتروشیمی شازند اراک نیز در این بازدید گفت: با رفع تحریم ها و اجرایی شدن برجام توانستیم بیش از 6 میلیون یورو از پول های بلوکه شده پتروشیمی شازند را از بانک های خارج از کشور دریافت کنیم.
خداداد غریب پور با بیان این که همه مطالبات مربوط به صادرات محصولات دریافت شده است افزود: پتروشیمی اراک پارسال توانست بیش از 561 هزار تن محصول را به کشورهای مختلف صادر کند.
وی درباره مشکلات مربوط به تامین خوراک گفت: خوراک مایع پتروشیمی شازند توسط پالایشگاه های شازند و اصفهان تامین می شود.
غریب پور یادآور شد: البته با توجه به این که اولویت اصلی این پالایشگاه ها تامین بنزین کشور است، خوراک مایع مورد نیاز پتروشیمی اراک به صور کامل تامین نمی شود که قرار است در آینده این محدودیت رفع شود.
مدیرعامل پتروشیمی شازند اراک با بیان اینکه برای رفع محدودیت ها هم اکنون خوراک مورد نیاز را از منابع مختلفی تامین می کنیم گفت: پتروشیمی شازند می تواند روزانه تا 300 تن ال پی جی به عنوان خوراک مصرف کند که امیدواریم پالایشگاه اراک این خوراک را برای ما تامین کند.

702/602

کد خبر: 678404

وب گردی

وب گردی