میشل اوباما از جوانان خواست در انتخابات پیش‌ رو "بی‌تفاوت" نباشند

بانوی اول کاخ سفید رأی دهندگان جوان در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا را از "بی‌تفاوت بودن" در این انتخابات برحذر داشت و از آنان خواست تا از هیلاری کلینتون حمایت کرده و او را "جایگزینی ویژه" خواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، میشل اوباما، همسر رییس جمهوری آمریکا با حضور در یک تجمع انتخاباتی واقع در دانشگاه جورج میسن، که اغلب شرکت‌کنندگان در آن دانشجو بودند، مکررا بدون آنکه نامی از دونالد ترامپ بیاورد، وی را مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد که رئیس‌جمهور بودن چیزی مانند یک برنامه تلویزیونی نیست.

میشل اوباما، بانوی اول کاخ سفید یکی از تأثیرگذارترین حامیان هیلاری کلینتون در انتخابات پیش روی آمریکا به خصوص برای رأی‌دهندگان حامی اوباما است اما این رأی‌دهندگان اشتیاق کمتری نسبت به جایگزین بالقوه دموکرات وی نشان می‌دهند و این امر بزرگترین چالش کلینتون، با توجه به دلسرد شدن میشل اوباما برای برگزاری کمپین‌های بیشتر در این خصوص است.

میشل اوباما ضمن انتقاد تند از کسانی که هر روزه شهروند بودن اوباما در آمریکا را زیر سوال می‌برند، پاسخ اوباما را در این خصوص که پیش‌تر ارائه کرده بود کامل و روشن دانست.

ساعاتی قبل از این اظهارت میشل اوباما، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش روی آمریکا، برای اولین بار اقرار کرد که اوباما در ایالات متحده به دنیا آمده است، اما وی بابت طرح ادعاهای چندین ساله که مدعی بود اوباما شهروند آمریکا نیست، عذرخواهی نکرد.

همسر اوباما تاکنون مکرراً با تأیید شخصیت و رزومه کلینتون، از رأی‌دهندگان برانگیخته‌ شده توسط کمپین‌های "تاریخ‌ساز" همسرش خواسته است تا همان احساس را درخصوص اولین زن نامزد شده برای رئیس‌جمهوری آمریکا توسط یکی از بزرگترین احزاب این کشور داشته باشند.

بانوی اول کاخ سفید در خصوص اینکه از مردم می‌شنود که می‌گویند انگیزه‌ای برای شرکت انتخابات پیش رو ندارند، اظهار کرد: بگذارید من به شما بگویم، من مخالف این اظهارات هستم و انگیزه دارم.

تجمع روز جمعه در شمال ویرجینیا، مکانی که برای رسیدن به آن به کمتر از یک ساعت رانندگی از کاخ سفید نیاز است، برگزار شد و این تنها رویدادی عمومی بود که میشل اوباما در آن حضور می‌یافت. اگرچه کمپین کلینتون از وی انتظار فعالیت‌های بیشتری در این خصوص دارد.

در این راستا دستیاران کلینتون از میشل اوباما خواسته‌اند از امروز تا روز انتخابات تا جایی که امکان دارد به این کمپین کلینتون کمک کند.

جنیفر پالمیری، مدیر روابط عمومی کمپین کلینتون و مشاور رسمی اوباما، بانوی اول کاخ سفید را حمایت‌کننده‌ای بی‌همتا خواند و اظهار کرد که اعتبار و عزت وی بی‌نظیر است.

هیلاری کلینتون از سخنان میشل اوباما در کمپین‌های تبلیغاتی‌اش الهام می‌گیرد و از سخنان او به عنوان راهنما درخصوص آنچه که وعده می‌دهد استفاده می‌کند.

وی در یک کمپین تبلیغاتی در شمال کالیفرنیا اظهار کرد: همانطور که میشل اوباما در سخنرانی شگفت‌آور خود در مجمع دموکرات‌ها اشاره کرد، زمانی که در انتخابات نوامبر حاضر می‌شویم، انتخاب واقعی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نیست. انتخاب واقعی در مورد کسی است که قدرت شکل‌دادن فرزندانمان را در چهار سال آینده زندگی‌شان دارد.

میشل اوباما بر خلاف شوهرش که با انتصاب کلینتون به عنوان وزیر خارجه دولتش در طول چهار ساله اول ریاست‌جمهوری‌ خود ارتباط قوی برقرار کرده، روابط نزدیک و به خصوصی با نامزد دموکرات‌ها ندارد اگرچه که گفته می‌شود این دو دوست هستند.

حالا اما بانوی اول کاخ سفید به شدت در پی حفظ میراث شوهرش و نقش عمده‌اش در بحث‌های مربوط ریاست جمهوری و پروژه‌های پیشین کاخ سفید است و ممکن است چیزی حیاتی‌تر از حفظ کردن میراث اوباما برای او وجود نداشته باشد.

206

کد خبر: 678416

وب گردی

وب گردی