برگزاری اولین دوره آموزشی جبهه مقاومت سایبری دانش‌آموزی با عنوان اینجا مرکز عالم است

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: اولین دوره‌ آموزشی جبهه مقاومت سایبری دانش‌آموزی با عنوان "اینجا مرکز عالم است" در جهت توانمندسازی دانش¬آموزان در تولید محتوای دیجیتال و همچنین ارتقای سواد سایبری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوزر دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: در راستای ارتقاء سطح توانمندی‌های دانش‌آموزان نخبه و به منظور شبکه‌سازی فعالیت‌های تخصصی در عرصه فضای_مجازی، مجموعه دوره‌های آموزشی با رویکرد مواجهه فعال با رسانه‌ها و آموزش تولید محصولات رسانه‌ای اثرگذار در قالب کارگاه‌های آموزشی و تمرین‌های گروهی با عنوان "اینجا مرکز عالم است" برگزار شد.
او گفت: این دوره آموزشی که با توجه به نیاز تشکیلاتی مراکز سایبری استان‌ها طراحی و تدوین شده است، شامل سرفصل‌های دانشی و مهارتی اهمیت رسانه‌ها، ابعاد پیدا و پنهان رسانه‌ها، نگرش انتقادی، مواجهه فعال با رسانه‌ها، مهندسی پیام و... . همچنین در حوزه‌ مهارتی، آموزش تولید محصولات چندرسانه‌ای، تولید محتوا، شبکه‌سازی، انتشار و مهارت‌های خبرنگاری تدریس شد.
علامتی گفت: همچنین در این دوره آموزشی 200 دانش‌آموز حضور داشتند که از این تعداد حدود 50 نفر از دانش‌آموزان از اعضای انجمن‌های اسلامی بودند. این دانش‌آموزان که نفرات برتر و فعال در حوزه فضای مجازی سراسر کشورهستند در طرح تداوم سالیانه‌ی این دوره نیز شرکت خواهند داشت.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: این دوره سه روزه به تفکیک جنسیت و با رویکرد مهارتافزایی سایبری در حوزههای تولید پادکست، ویدئوکست، پوستر دیجیتال، برنامهنویسی موبایل، سواد بازی¬های رایانهای، سواد فضای مجازی،کمپینسازی در فضای مجازی، حضور مؤثر در شبکه¬های اجتماعی در استان تهران برگزار شد.
لازم به ذکر است این دوره تخصصی سواد رسانه‌ای و مهارت‌های سایبری با همکاری بسیج دانش¬آموزی از تاریخ 23 لغایت 26 شهریورماه در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

105105

کد خبر: 678421

وب گردی

وب گردی