نوبخت: تقویت امید و شکوفایی استعدادها برای توسعه کشور ضروری است

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پیامی به همایش ملی توسعه استان یزد، عزم جدی برای تقویت شوق و امید و اهتمام به شکوفایی استعدادها و ظرفیت های استان ها برای پیشرفت کشور را ضروری دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا در پیام محمدباقر نوبخت که روز شنبه در این همایش قرائت شد، آمده است: سند چشم انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران از شوق آورترین و تهییج برانگیزترین اسناد راهنما و هدایتگر توسعه کشور در ابعاد اجتماعی - سیاسی ، علمی - فرهنگی و اقتصادی است که اهتمام به آن وظیفه ملی و شرعی آحاد جامعه و نیز قوای سه گانه و کلیه نهادها و دستگاههای کشور است.
وی افزود: در این سند 'ایران ' در افق 1404 کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی ، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی ، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: به رغم گذشت نیمی از دوره چشم انداز و اهتمام ناکافی در گذشته و حتی برخی کم فهمی ها و بی توجهی به آن ، به حول و قوه الهی عزم راسخ بر این است که در دهه دوم همه توان و مساعی خود را در تحقق اهداف این سند به کار بندیم.
معاون رئیس جمهوری افزود: در این راستا 2 عزم جدی نخبگان ، متخصصان ، صاحبنظران و اساتید حوزه و دانشگاه به عنوان قشر فرهنگ ساز و ارزش آفرین در همه حوزه های علم و معرفت و نیز به عنوان پرچمدار و پیشگام توسعه و پیشرفت کشور باید به استعانت طلبیده شود.
نوبخت درباره این 2 عزم گفت: اول، عزم و مجاهدت جدی برای تقویت شوق و امید در جامعه و نسل جوان کشور برای توسعه و پیشرفت روزافزون کشور و دوم اهتمام به شکوفایی استعدادها و ظرفیت های مناطق و استان های کشور در زمینه های علمی ، فناوی ، صنعتی ، کشاورزی ، گردشگری ، تجاری ، بازرگانی و ارتقای توان بهره گیری بهینه از منابع و جلوگیری از هدررفت و استفاده ناکارآمد از آن.
در بخش پایانی این پیام آمده است: اینک مقارن با شروع دهه دوم سند چشم انداز و نیز برنامه ششم توسعه کشور ، تلاش و توجه شایسته دانشگاه یزد در همراهی با سازمان برنامه و بودجه استان و جلب همکاری جمعی دیگر از نهادهای علمی و دانشگاهی استان را در برگزاری نخستین همایش ملی توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی استان یزد و چشم انداز آن در 1404 ارج نهاده و همچون سایر عرصه های حضور و مشارکت دارالعباده یزد ، انتظار داریم دستاوردهای این همایش ، الهام بخش سایر دانشگاهها و نیز استانهای کشور در جهت تعالی اندیشه و برنامه ریزی مدبرانه برای پیشرفت کشور باشد.
قدردان و سپاسگزار کلیه دست اندرکاران و برگزارکنندگان همایش و نیز صاحبنظران و محققانی که به ارائه نظر ، اندیشه و دستاوردهای علمی خود در این همایش پرداخته اند هستیم و از خداوند سبحان برای همه این عزیزان سعادت و بهروزی آرزومندیم.
در ادامه نیز پیام استاندار یزد از سوی عزالدینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد قرائت شد.
همایش 2 روزه توسعه ملی استان یزد و چشم انداز آن در افق 1404 روز شنبه با حضور مسئولان و کارشناسان 21 استان کشور به میزبانی دانشگاه یزد آغاز به کار کرد.
در این همایش 74 نفر از مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه حضور دارند که 6 نفر از آنها رئیسان سازمان های برنامه و بودجه استان های مختلف کشور هستند.
310مقاله از 21 استان به این همایش ارسال شده که کمیته علمی متشکل از 98 داور 258 مقاله را پذیرفته است.
این همایش با محوریت بررسی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد و چشم انداز آن در افق 1404 برگزار می شود و مقالات انتخاب شده توسط دبیرخانه همایش نیز در قالب سخنرانی ارائه خواهد شد.
همایش توسعه استان یزد در هشت محور اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و هفت کارگاه تخصصی برگزار می شود.

206/201

کد خبر: 678461

وب گردی

وب گردی