رئیس جمهوری: تقویت همه جانبه همکاریهای تهران - دهلی نو در راستای منافع دو ملت و منطقه است

رییس جمهوری از هند و ایران به عنوان دو کشور بزرگ منطقه با ظرفیت های بزرگ اقتصادی نام برد و تاکید کرد که تهران همواره از توسعه همکاری ها با دهلی نو استقبال می کند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر شنبه به وقت محلی و در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو غیر متعهدها در مارگاریتا ونزوئلا تاکید کرد: باید سطح همکاری های اقتصادی ایران و هند نیز همپا با سطح روابط دو کشور در دیگر حوزه ها گسترش و تعمیق یابد.

روحانی با اشاره به ظرفیت های گسترده دو کشور برای توسعه روابط ، اظهارداشت: بی تردید توسعه و تقویت همه جانبه همکاریهای تهران - دهلی نو در راستای منافع دو ملت و منطقه است.

رییس جمهوری به توافقات گسترده میان دو کشور در جریان سفر اخیر نخست وزیر هند به تهران اشاره کرد و گفت: اجرای سریعتر این توافقات بویژه در ارتباط با تقویت همکاری های بانکی، ریلی و توسعه بندر چابهار می تواند شتابی بیشتر به روابط مشترک بدهد.

روحانی در ادامه با اشاره به مسایل و مشکلات منطقه ای، گفت: در شرایطی که منطقه دستخوش افراطی گری و تروریسم شده است ، تقویت همکاری های منطقه ای میان تهران - دهلی نو با هدف تقویت و ایجاد ثبات و امنیت منطقه ای ضروری است و این همکاری، به نفع همه کشورهای منطقه است.

معاون رییس جمهوری هند نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت توسعه بیش از پیش همکاریهای دو کشور در همه عرصه های دوجانبه ای و منطقه ای گفت: همکاریهای دو کشور دوست وقدیمی می تواند به صلح و توسعه سراسر منطقه کمک کند.

"حمید انصاری" اظهارداشت: روابط دو کشور همواره پایدار بوده و ما فقط فصل جدیدی در آن را آغاز کرده ایم ؛ فصلی که نقطه عطف آن سفر نخست وزیر هند به تهران بود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیماتی که در جریان سفر نخست وزیر هند به تهران اتخاذ شد ، در حال اجرایی شدن است ، گفت: در آینده که تاریخ این دوره را می نویسند چابهار واژه کلیدی روابط دو کشور و توسعه همکاری ها در کل منطقه خواهد بود.

201/201

کد خبر: 678502

وب گردی

وب گردی