فلاحت پیشه: امروزه حقوق بشر تعریف غربی دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:امروزه حقوق بشر تعریف غربی دارد در واقع طراحان آن در سازمان ملل کشورهای غربی بوده‌اند و در مقدمه همه اسناد آن نیز براساس ارزش‌های غربی اشاره شده که بر همان تعریف شاخص‌بندی و مولفه‌سازی انجام می‌شود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سکوت نهادهای حقوق بشری در قبال اقدامات عربستان در مساله حج گفت:خرسندی محافل حقوق بشری غربی و به ویژه رژیم صهیونیستی که دیدی راهبردی به اختلافات میان مسلمانان دارند ناشی از این است که حجاج ایرانی که حامل فرهنگ مترقی اسلام سیاسی در حج بودند نتوانستند حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: حتی اگر اقدامی با فرهنگ یک کشور هم‌خوان نباشد یا الزامات سیاسی امنیتی یک کشور را زیر سوال ببرد باز هم در قالب شاخص‌های غربی نقض حقوق بشر محسوب می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مساله حج یک مساله دینی اسلامی است، گفت: اما در قالب مولفه‌های حقوق بشر غربی جایی برای طرح ندارد و یا اجازه مطرح شدن نمی‌دهند چون بنیان مولفه‌های حقوق بشری نه‌تنها غربی بوده بلکه در یک نگاه سکولار هم بسته شده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس افزود: بنابراین هر اجتماع دینی که در دنیا منجر به نشان دادن قدرت، ابهت و وحدت جهان اسلام باشد مورد مخالفت این جریان غربی قرار می‌گیرد.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: به طور طبیعی خرسندی رژیم صهیونیستی با توجه به دید راهبردی که نسبت به اختلافات میان مسلمانان دارند مساله‌ای است که نشان می‌دهد نوعی همسویی منافع بین ارتجاع عرب با رژیم‌های حقوق بشری غربی شکل گرفته است زیرا حجاج ایرانی که همواره حاملان فرهنگ مترقی اسلام سیاسی در حج بودند امسال حضور نداشتند.

وی همچنین اظهار کرد: پول نفت نیز از دیگر عواملی است که در این مساله نقش دارد. در واقع عربستان پول نفت را هزینه می‌کند برای اینکه لابی‌های مختلفی را در دنیا در میان نهادهای بین‌المللی شکل دهد که محکومیتی متوجه عربستان نباشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین راهبرد صهیونیستی و ارتجاعی در جایی که موضوع ایران مطرح می‌شود، آنها اختلافات خود را کنار گذاشته و ملاقات‌ها و همسویی‌هایی بینشان شکل گرفته است به همین سبب ابراز خوشحالی صهیونیست‌ها این است که اختلافات بین دو کشور را مشاهده می‌کنند.

206/201

کد خبر: 678531

وب گردی

وب گردی