شورای داوری مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر کودک مشخص شد

شهرام کرمی دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دعوت از سه هنرمند شناخته‌شده تئاتر کودک و نوجوان شورای داوری مسابقه نمایشنامه‌نویسی را معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حسن دولت‌آبادی، سیدحسین فدایی‌حسین و حسین صفی به‌عنوان شورای داوری بخش مسابقه نمایشنامه نویسی معرفی شدند.

حسن‌ دولت‌آبادی نویسنده و پژوهشگر شناخته‌شده تئاتر کودک و نوجوان به‌عنوان پرکارترین نویسنده این ژانر تئاتر در ایران است که تاکنون پنجاه‌ویک کتاب نمایشنامه از این هنرمند چاپ شده است. علاوه بر کتاب‌های فوق مجموعه سی‌جلدی نمایشنامه‌های آسان که برنده جایزه کتاب هنر تألیفی شده حاصل یازده سال تلاش این هنرمند در نگارش نمایشنامه‌های مدرسه است.

سید حسین فدایی‌حسین نویسنده و کارگردان و مترجم و پژوهشگر شناخته‌شده حوزه تئاتر کودک و نوجوان در این سال‌ها با ترجمه آثار پژوهشی و ترجمه در حوزه کودک و نوجوان چهره‌ای نام‌آشنا در این بخش بوده که با انتشار بیش از چهل عنوان اثر جایگاه ویژه‌ای در بین هنرمندان دارد.

حسین صفی نویسنده و کارگردان تئاتر اهل همدان در چند سال اخیر با انتشار شش عنوان کتاب نمایشنامه و یا پژوهش چون «باز باران» و «آن شب برفی» به‌عنوان نویسنده و کارگردان آثار مختلف در چندین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان مشارکت داشته است.

بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در دوره جدید به شکل متفاوت برگزار خواهد شد.

در این دوره علاوه بر نمایشنامه‌های تألیفی آثار چاپ‌شده ایرانی و یا ترجمه در سه بخش ارزیابی خواهد شد.

آثار منتخب سه بخش نمایشنامه‌های تألیفی آثار چاپ‌شده ایرانی و نمایشنامه‌های ترجمه پس از نمایشنامه‌خوانی در جشنواره در مراسم اختتامیه معرفی خواهد شد.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی و با حضور هنرمندان و گروه‌های منتخب ایرانی و خارجی آذرماه در شهر تاریخی همدان برگزار می شود.

502502
کد خبر: 678538

وب گردی

وب گردی