افزایش 15درصدی نرخ تغذیه دانشجویان وزارت بهداشت

مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت از افزایش 15 درصدی نرخ تغذیه دانشجویان این وزارتخانه خبر داد و گفت: ژتون تغذیه دانشجویان در وعده صبحانه 600 و ناهار و شام نیز 1100 تومان تعیین شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، نژادجواد با اعلام این مطلب بیان کرد: کارگروه‌هایی که در بحث تغذیه دانشجویی در وزارت بهداشت فعال بودند براساس یک الگوی علمی تغذیه سالم را طراحی کردند. در این الگو کلیه اقداماتی که برای یک غذای سالم دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی لازم است را لحاظ کردند.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه الگوی تغذیه سالم به دانشگاه‌های علوم پزشکی تصریح کرد: براساس این الگو اقداماتی که دانشگاه‌ها موظف هستند در حوزه تغذیه دانشجویی انجام بدهند بحث چندمنویی کردن تغذیه دانشجویان در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام، رعایت میزان کالری غذایی، حذف یکسری ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های شایع غذایی، توجه به حق انتخاب دانشجویان در وعده‌های غذایی و برخی موارد دیگر از جمله نکات مطرح شده در آیین‌نامه الگوی تغذیه سالم به شمار می‌رود.

دکتر نژادجواد با بیان اینکه دانشگاه‌ها الزامی در اجرای آیین‌نامه الگوی تغذیه سالم ندارند، گفت: در حال حاضر این آیین‌نامه به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده است اگرچه حدود 7 دانشگاه قبل از ابلاغ این آیین‌نامه بسیاری از موارد آن را اجرا کردند اما این ابلاغ به معنی الزام دانشگاه‌ها بر اجرایی کردن این الگو از اول مهر جاری نیست در واقع تلاش ما این است که همه دانشگاه‌ها براساس این آیین‌نامه آمادگی اجرای این الگو را داشته باشند و بتوانند تدریجاً آن را اجرایی کنند.

مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت از افزایش 15درصدی نرخ تغذیه دانشجویان در سال جاری خبر داد و گفت: براساس نرخ‌های جدید اعلام شده ژتون تغذیه در وعده صبحانه از 500 به 600 تومان و در وعده ناهار و شام از 950 به 1100 تومان افزایش خواهد یافت. در واقع میزان افزایش تغذیه دانشجویان در وزارت بهداشت برخلاف سایر مراکز آموزشی بسیار ناچیز است.

دکتر نژادجواد در پایان خاطرنشان کرد: نرخ غذای آزاد در دانشگاه علوم پزشکی براساس تصمیم خود دانشگاه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. در واقع وزارت بهداشت نرخ رسمی اعلام شده در این زمینه ندارد چراکه همه دانشگاه‌ها توان توزیع غذای آزاد را ندارند. اما به طور کلی قیمت هر وعده غذایی به صورت آزاد حدود 6 تا 7 هزار تومان است.

20101

کد خبر: 678557

وب گردی

وب گردی