نصیری :  ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای کمک هزینه تحصیلیِ فرزندان زندان یان تخصیص داده شده است

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان گفت: بودجه اختصاص داده شده به کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان دارای سرپرست زندانی ۲۵۰ میلیون تومان است.

محسن نصیری در گفت‌وگویی درباره کمک این انجمن به دانش‌آموزان دارای سرپرست زندانی گفت: به مناسبت آغاز سال تحصیلی دستورالعملی را برای پرداخت کمک هزینه تحصیلی به خانواده‌هایی که دارای فرزند دانش‌آموز و دانشجو هستند؛ صادر کردیم و برمبنای آن کار خود را از ابتدای شهریور ماه آغاز و و رقم کمک هزینه را برای هر مقطع تحصیلی مشخص کردیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار خانواده دارای سرپرست زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان قرار دارند، گفت : خانواده‌ها باید مدارک خود دال بر داشتن فرزند دانشجو یا دانش‌آموز را ارائه دهند. میزان کمک‌های ما قابل ملاحظه است و یک بار در آغاز سال تحصیلی کمک‌هزینه تحصیلی را به صورت عمومی به خانواده‌ها پرداخت می‌کنیم و در طول سال تحصیلی نیز به افرادی که نیاز به کمک‌های خاص دارند؛ خدمات خود را ارائه می‌دهیم.

نصیری ادامه داد: به ازای هر دانش‌آموز ابتدایی ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه تحصیلی، برای مقطع دبیرستان به ازای هر دانش‌آموز ۱۵۰هزار تومان و به ازای هر دانشجو نیز ۲۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان خاطرنشان کرد: این کمک‌هزینه‌ها در کل کشور پرداخت می‌شود اما مقدار آن متفاوت است؛ آنچه که عنوان شد برای استان تهران است که به دلیل بالا بودن هزینه‌ها در تهران میزان آن نسبت به سایر شهرها بالاتر است.

وی تصریح کرد: مبلغی که به این قضیه اختصاص دادیم؛ ۲۵۰ میلیون تومان است و ما می‌توانیم تا سقف ۲۵۰ میلیون به این خانواده‌ها کمک کنیم.

نصیری همچنین درباره همکاری این انجمن با سازمان ملل در خصوص ارائه خدمات کاهش آسیب‌ در زندان‌ها با بیان اینکه سازمان ملل در خصوص مسائل بهداشتی کمک‌هایی را به سمن‌ها ارائه می‌دهد، گفت: ما نیز با این سازمان در خصوص ارائه خدمات بهداشتی در داخل زندان‌ها همکاری می‌کنیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان با اشاره به ۳ بیماری ایدز، هپاتیت و سل، عنوان کرد: با هماهنگی سازمان زندان‌ها برای کاهش و پیشگیری از این ۳ آسیب‌ در زندان‌ها فعالیت می‌کنیم و برای این کار از پزشک، روان‌شناس و پیراپزشک استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هزینه به‌کارگیری از این متخصصان، برگزاری دوره‌های آموزشی و چاپ بروشورهای آموزشی و توزیع آن در میان زندانیان را سازمان ملل به ما پرداخت می‌کند.

نصیری افزود: در زندان‌ها به مسائل بهداشتی بسیار توجه می‌شود. خدمات ما نیز برای پیشگیری از سه بیماری مذکور و استفاده از کمک‌های مالی سازمان ملل در راستای مسائل بهداشتی زندان‌ها است.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان با بیان اینکه حتی در دانشگاه‌های ما به اندازه زندان‌ها بهداشت رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: شاید در زندان‌ها بگویند؛ تراکم بالا است، اما این موضوع کاملا طبیعی است زیرا زندان‌های موجود پیش از انقلاب ساخته شده و بعد از انقلاب نیز آنچنان زندانی ساخته نشده است، اما جمعیت زندان‌ها افزایش یافته است و تراکم بالا رفته است، اما با همه این تفاسیر به مسائل بهداشتی زندان‌ها توجه شده است. 703

کد خبر: 678558

وب گردی

وب گردی