آمادگی تامین شکر با نرخ 25.2 هزار ریال وجود دارد

مدیرعامل بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: این شرکت حاضر است بدون هیچ مشکلی نیاز همه مصرف کنندگان شکر کشور را به قیمت هر کیلوگرم 25 هزار و 200 ریال در کارخانه تامین کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، علیرضا حمیدی به قیمت 30 هزار ریالی هر کیلوگرم شکر در بازار اشاره کرد و افزود: قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای هر کیلوگرم شکر فله در کارخانه 25 هزار و 200 ریال و برای شکر 900 گرمی بسته بندی در سوپر مارکت ها 35 هزار ریال است که این تفاوت به دلیل هزینه های بسته بندی، حمل و نقل، ضایعات و سود متعارف به وجود می آید.
وی ادامه داد: افزایش قیمت شکر در هفته های گذشته به دلیل اختلال در واردات رخ داد؛ زیرا واردات از تنها کشور صادرکننده یعنی برزیل به دلیل بارندگی طولانی مدت متوقف شد.
حمیدی تاکید کرد واردات باید به طور برنامه ریزی شده و زمانی صورت گیرد که به تولید داخل و مصرف کننده ضربه نزند.

** کاهش قیمت شکر به دلیل آغاز تولید واحدهای چغندرقند
مدیرعامل بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی درباره آینده بازار شکر گفت: قیمت شکر به طور حتم رو به کاهش است؛ زیرا واحدهای چغندرقند وارد مدار تولید و فعالیت شده است.
وی ادامه داد: شرکت های نیشکر نیز تا یک ماه دیگر به مرحله تولید وارد می شود. همچنین مصرف روزانه و ماهیانه این محصول رو به کاهش است.
حمیدی تاکید کرد در ماه محرم مشکلی برای تامین شکر داخلی وجود ندارد.
وی یادآور شد: عرضه شکر در بورس کالا همچنان ادامه دارد و می توان این محصول را از بازار سرمایه خرید.
به گزارش ایرنا، نیاز مصرفی کشور به شکر سالیانه تا دو میلیون و 180 هزارتن است که پیش بینی می شود امسال یک میلیون و 650 هزارتن آن از داخل و بقیه آن (نزدیک به 560 هزارتن) از طریق واردات تامین شود.
پارسال یک میلیون و 520 هزارتن شکر مورد نیاز کشور از داخل تامین شد.
بر اساس برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی همسو با اقتصاد مقاومتی، در سه سال آینده باید به حجم تولید شکر به دو میلیون و 160 هزار تن برسد تا خودکفایی در تولید این محصول تحقق یابد.

702/601

کد خبر: 678570

وب گردی

وب گردی