اسدزاده :  فاصله  نسل ها در  خانواده علت اصلی فرار دختران از خانه در یک منطقه  محروم است

در نشست راهبردی حوزه زنان و خانواده در خراسان جنوبی خانم اسدزاده فاصله اعتقادی نسل‌های مختلف و تفاوت‌های فرهنگی اعضای خانواده را به عنوان یک عامل مهم در معضل فرار از خانه دختران استان خراسان جنوبی مطرح کرد.

به گزرش ایسکانیوز به نقل از خبرآنلاین ، در ادامه برگزاری سلسله نشست های راهبردی حوزه زنان و خانواده، موضوع فرار دختران از منزل در خراسان جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست فعالین، نخبگان و صاحبنظرانی همچون خانم ها سبحانی و اسد زاده از اساتید دانشگاه در رشته مشاوره و خانم شاه بیکی از فعالان حوزه خانواده و آقای طالبی از مشاوران خانواده وآقای فرازی ازمشاوران خانواده و مسئول بنیاد صیانت از خانواده و آقای رمضانی از اساتید دانشگاه در رشته روانشناسی حضور داشتند.

در این نشست خانم اسدزاده فاصله اعتقادی نسل‌های مختلف و تفاوت‌های فرهنگی اعضای خانواده را به عنوان یک عامل مهم در رابطه با معضل فرار از خانه در استان خراسان جنوبی مطرح کرد. او این تفاوت‌ها را ناشی از این دانست که اعضای خانواده در روابطشان دچار سوءتفاهم هستند.

او برگزاری کارگاه های آموزشی توسط سمن های خودجوش در جهت نزدیک کردن نسل ها را به عنوان راهکار پیشنهادی برای این استان مطرح کرد.

اسدزاده در بخش دیگری از صحبتهایش گفت که مردان این منطقه، تمایل چندانی برای مراجعه به مشاور ندارند و از این جهت باید در برنامه‌ها آگاهی بخشی در زمینه مشاوره خانواده بر روی مخاطب مرد تمرکز خاصی صورت بگیرد.

وی هم چنین در رابطه با دلایل فرار از منزل به میزان شیوع بالای خیانت در زوجین پرداخت و تاکید کرد: فرزندان با دیدن موارد خیانت در خانواده هایشان، به فرار از منزل روی می‌آورند.

در ادامه آقای طالبی در رابطه با مسئله مورد نظر اشاره داشت که ازدواج زودهنگام یکی از عوامل مهم این پدیده است و در ارائه راهکارها باید اقتضائات متفاوت خانواده‌ها را در هر منطقه در نظر گرفت.

در این نشست آقای فرازی مسئله اصلی را عدم آموزش خانواده ها عنوان کرد و متذکر شد که فرار از منزل اگرچه مسئله‌ای است که استان با آن درگیر است ولی اولویت اصلی مساله خانواده های این منطقه نیست. وی در رابطه با راهکارهای این مساله بیان داشت: باید آموزش هایی معطوف به همه اعضای خانواده و متناسب با اقتضائات هر منطقه در قالب مرکز آموزش خانواده در اولویت قرار گیرد.

رمضانی نیز با اشاره به اینکه طلاق یکی از مسائل مهم استان در حوزه خانواده است، ضعف آگاهی‌های اولیه را یکی از عوامل این مساله دانست و برای حل ازیاد طلاق در منطقه، لزوم اجرای آموزش های عملیاتی را مطرح کرد.

در این نشست خانم سبحانی نیز گذر از خانواده های سنتی به سمت خانواده های مدرن و پست مدرن را از عوامل فرار از منزل دانست و افزود: فقر و بیکاری عوامل جدیدی نیستند و در گذشته برای این استان وجود داشت ولی به نظر می‌رسد یک تغییر نگرش و افکار در قشر جوان در حال رخ دادن است که معضل بیکاری و آسیبهای ناشی از آن را تشدید می‌کند.

در این نشست خانم شاه بیکی نیز بر لزوم آموزش از دوران نوجوانی با تمرکز بر رویکرد پدر و مادر بودن تاکید کرد.

703

کد خبر: 678594

وب گردی

وب گردی