نماینده ارامنه: کسانی که موحد و تشنه عدالت هستند رهبری امام خمینی(س) را با جان و دل می پذیرند

مراسم ادای احترام روزنامه نگاران ارامنه از کشورهای خارجی و نثار تاج گل در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان،صبح روز یکشنبه نماینده ارامنه در مجلس ، روزنامه نگاران ارمنی زبان روزنامه آلیک از آمریکا،اروپا و خاورمیانه در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مقام شامخ امام خمینی(س) ادای احترام کردند.

حسین قلیچ خانی مدیریت محترم حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ضمن خوش آمدگویی به روزنامه نگاران ارامنه در مراسم رسمی و نثار تاج گل گفت:خبرنگاران،روزنامه نگاران و اصحاب رسانه بهترین سفیران پیام رسان هستند.امید است امام هراسی،اسلام هراسی و ایران هراسی که در دنیا به وجود آمده است را بتوانید با واقعیت هایی که در ایران می بینید به دنیا منعکس کنید و به گوش جهانیان برسانید.

در ادامه مراسم ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ژرژیک آبراهامیان نماینده مسیحیان و ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان گفت:امام خمینی(س) رهبر مستضعفان جهان بودند.رهبری که فارغ از هر گونه رنگ،زبان و حتی مذهب بود. امام خمینی(س) رهبر مسلمانان و یک رهبر سیاسی بود که دنیا را تغییر داد.

نماینده ارامنه در مجلس ادامه داد:تفکرات دینی که طی چند دهه از دنیا رخت بربسته بود با وجود امام خمینی(س) دوباره احیا شد به همین لحاظ فکر می کنم تمام مستضعفین جهان و تمام کسانی که موحد و تشنه عدالت هستند رهبری امام خمینی(س) را با جان و دل می پذیرند.

ملکیان مهر سردبیر روزنامه آلیک در این مراسم به خبرنگار آستان گفت:روزنامه ارمنی زبان آلیک که در تهران منتشر می شود به مناسبت سالگرد 85 سالگی روزنامه نگاران خارجی از کشورهای آمریکا،اروپا و خاورمیانه را به ایران دعوت کرد تا در مراسم های مختلف حضور داشته باشند یکی از این مراسم ها که خاطره خوشی را در ذهن روزنامه نگاران ارامنه به جا گذاشت مراسم ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.

سردبیر روزنامه آلیک در توصیف شخصیت امام خمینی(س) گفت:امام راحل از بدو ورودشان به ایران اعلام کردند که مسلمانان و ارامنه به لحاظ سیاسی،اجتماعی و دینی هیچ گونه مشکلی با یکدیگر نخواهند داشت.با گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی ایران این مسئله را در روح و جان خود با تمام وجود احساس کردیم.

وی در ادامه بیان کرد:این روزنامه نگاران به عنوان نمایندگان رسانه های ارامنه از نقاط مختلف دنیا به ایران آمدند و با اینکه از ایران در امر رسانه دورهستند ولی نسبت به دیدگاه های امام خمینی(س) کاملا واقف هستند. روزنامه نگاران نسبت به اندیشه های امام راحل دیدگاهی عمیق داشته و به بهترین نحو می توانند منعکس کننده این مسائل باشند.

ملکیان مهر تصریح کرد: مفتخرم به عنوان یک رسانه ارمنی زبان توانستیم به اندازه خود انعکاس دهنده نظرات امام خمینی(س) باشیم .روزنامه نگاران ارمنی در مرکز آمریکا از واشنگتن تا کالیفرنیا،در کشورهایی چون فرانسه، جهوری چک و خاورمیانه همان دیدگاه هایی که روزنامه آلیک مطرح کرده بود را منعکس می کنند.

206/201

کد خبر: 678620

وب گردی

وب گردی